در اجلاسیه مدیران و مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه که در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد،سامانه زکات رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه مدیران و مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به کار خود پایان داد.

اجلاسیه مدیران و مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی پس از سه روز بحث و بررسی در محورهای: تشریح نقشه تحولی آموزش روحانیون، بررسی آسیب‌های پُربَسامد در حوزه روحانیت، راهبردها و مباحث تخصصی بخش کشاورزی، مباحث روز کشور و جهان، مباحث اخلاق و معرفت و اصول و مهارت‌های تبلیغی به پایان رسید.

این اجلاس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا، معاون آستان قدس رضوی، دکتر آهنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی، و دکتر آقایا مشاور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در سخنرانی آغاز همایش، برپایی این اجلاسیه را گامی برای افزایش دانش و گسترش و تبادل تجربیات مدعوین و حاضران دانست و آموزش را رمز پویایی و روز آمد شدن دانش کارکنان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی وظیفه اصلی روحانیون را هدایت و راهنمایی جامعه عنوان کرد و لازمه‌ی این هدایت را رشد دانش و رشد علمی مروجین دانست.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه هم در این اجلاس ضمن تأکید بر اینکه روحانیون مسئول ذبح شرعی در خارجِ کشور سفیر فرهنگی و حافظ نام ایران با هویت اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی هستند، در خصوص ضرورت حفظ شأن روحانیت در ابعاد مختلف اجتماع نکات مهمی را اشاره نمودند.

دکتر آهنی و دکتر آقایا به نمایندگی از بخش‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی، گزارش مشروحی از وضعیت روز بخش کشاورزی، راهبردهای وزارت برای تأمین امنیت غذایی و وضعیت توسعه کشاورزی در سال‌های اخیر ارائه کردند.

معاون دفتر مقام معظم رهبری هم ضمن تاکید بر اینکه همه باید دولت جدید را همراهی کرده تا ایرانی سربلند و سرافراز داشته باشیم گفت: مردم‌سالاری دینی در ایران، شخصیت برگزیده خود را انتخاب کرده است و همه وظیفه دارند دولت جدید را برای تحقق برنامه‌های پیشرفت کشور یاری رسانند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی هم در این نشست، نکاتی را پیرامون اصول و فنون تبلیغ موفق ارائه داده و لازمه سخنرانی موفق را بر طرف کردن نقص‌های خود و مطالعه زیاد عنوان کرد.

در روز دوم این اجلاسیه از سامانه زکات که با همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه راه‌اندازی شده است؛ رونمایی شد.

در روز آخر این اجلاس از مسئولان حوزه و دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه که دارای عملکرد برتر بر اساس برنامه‌های ابلاغی ۱۴۰۲ بودند تقدیر به عمل آمده و نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی نیز نکات مهمی را در خصوص راهکارهای ارتقای مأموریتی و عملکردی آن حوزه بیان نمودند.