در این مقاله، می‌خواهیم کمی درباره‌ پیچیدگی‌های میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید صحبت کنیم و ببینیم چطور می‌توانیم با توجه به نوع وب‌سایت و نیازهایمان، بهترین راه‌حل ممکن را انتخاب کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حال حاضر، اهمیت اینترنت و تاثیر آن بر روی کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ، بر هیچ کسی پوشیده نیست. اگر به دنبال این هستید که عملکرد، امنیت و قابلیت اطمینان وب‌سایت خود را بهتر کنید، باید به دنبال بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی باشید.

در این مقاله، می‌خواهیم کمی درباره‌ی پیچیدگی‌های میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید صحبت کنیم و ببینیم چطور می‌توانیم با توجه به نوع وب‌سایت و نیازهایمان، بهترین راه‌حل ممکن را انتخاب کنیم. با مبین هاست همراه باشید.

انواع مختلف میزبانی وب

قبل از هر چیزی، باید با انواع مختلف میزبانی وب آشنا شویم. ما ۴ راه‌حل کلی برای میزبانی وب‌سایت خود دراختیار داریم که عبارتنداز:

میزبانی اختصاصی

میزبانی اختصاصی یک راه‌حل عالی است که حداکثر کنترل و منابع را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. در میزبانی اختصاصی، هر سرور فیزیکی به‌طور انحصاری فقط به یک وب‌سایت یا مشتری اختصاص داده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور خصوصی مجازی می‌توان به فناوری مجازی‌سازی منابع اختصاصی، مقیاس‌پذیری و دسترسی ریشه اشاره کرد که آن را به گزینه‌ای عالی برای وب‌سایت‌های پربازدید تبدیل کرده است.

با خرید سرور اختصاصی ایران و سایر سرورهای اختصاصی ارائه‌شده در شرکت مبین هاست، نه‌تنها به تمام منابع موجود دسترسی خواهید داشت، بلکه خطر نقض امنیت وب‌سایت پربازدید خود را نیز کاهش می‌دهید.

درصورتی که وب‌سایت شما بسیار بزرگ و پر بازدید است و یا انتظار دارید که بازدید وب‌سایت‌تان در آینده‌ای نزدیک چند برابر می‌شود، میزبانی اختصاصی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای رونق کسب‌وکارتان باشد.

میزبانی اشتراکی

این نوع میزبانی، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و محبوب‌ترین انواع هاست برای وب‌سایت‌هایی است که با کسب‌وکارهای کوچک سروکار دارند. در هاست اشتراکی، چندین وب‌سایت بر روی یک سرور فیزیکی قرار می‌گیرند و تمام منابع مانند RAM، CPU و فضای دیسک بین این وب‌سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

درصورتی که بازدید وب‌سایت شما زیاد است، توصیه می‌کنیم برای بهبود کسب‌وکارتان، به دنبال گزینه‌های دیگر میزبانی باشید.

میزبانی سرور مجازی (VPS)

این نوع میزبانی، مابین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی قرار دارد. درواقع، منابع VPS نسبت به هاست اشتراکی بیشتر است و می‌توانید این منابع را باتوجه به نیازهای وب‌سایت خود تنظیم کنید. در VPS، یک سرور فیزیکی به چند سرور مجازی جداگانه تقسیم می‌شود و هر وب‌سایت، منابع مختص به خودش را دارد. VPS نسبت به هاست اختصاصی مقرون به صرفه‌تر است و به همین دلیل، طرفداران زیادی دارد.

میزبانی ابری

میزبانی ابری یک راه‌حل میزبانی انعطاف‌پذیر و مدرن است که برخلاف میزبانی سنتی، تخصیص منابع را براساس تقاضا و توانایی مدیریت حجم‌های مختلف ترافیک انجام می‌دهد. با کمک این تخصیص منابع پویا، حتی در زمان افزایش ترافیک و بازدید نیز وب‌سایت شما عملکرد بهینه‌ای خواهد داشت.

این نوع میزبانی، بر روی یک شبکه‌ی توزیع‌شده از سرورها کار می‌کند و به همین دلیل، خطر شکست نقاط منفرد کاهش می‌یابد. به عبارتی دیگر، درصورتی که یکی از سرورها با مشکل مواجه شود، حجم کار به‌طور یکپارچه به سرور موجود دیگر منتقل می‌شود و وب‌سایت شما به‌صورت بی‌وقفه کار می‌کند.

درصورتی که قصد دارید سرور خود را در فضای موجود در دیتاسنتر قرار داده و از خدمات دیتاسنتر استفاده کنید، می‌توانید سرویس کولوکیشن را خریداری نمایید.

برای انتخاب بهترین راه‌حل میزبانی سایت‌های پربازدید، باید چه مواردی را درنظر بگیریم؟

قبل از انتخاب ارائه‌دهنده و نوع راه‌حل میزبانی برای وب‌سایت‌تان، باید برخی از موارد کلیدی را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که رشد کسب‌وکارتان متوقف نمی‌شود و در آینده، حضور آنلاین موفقی خواهید داشت. مهم‌ترین این موارد عبارتنداز:

حجم ترافیک تخمینی: قبل از هر چیزی، باید پیش‌بینی کنید که تعداد بازدیدکنندگان روزانه، هفتگی یا ماهانه‌ی شما چقدر خواهد بود. با کمک این داده‌ها، می‌توانید نوع راه‌حل میزبانی‌تان را انتخاب کنید.

شهرت و تجربه‌ی ارائه‌دهنده‌ی میزبانی: شهرت و تجربه‌ی ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی، جزو مهم‌ترین مواردی است که قبل از هر چیزی باید بررسی کنید. ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید باید سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات داشته باشد و همچنین، بازخورد کاربران آن نیز مثبت باشد.

عملکرد و قابلیت اطمینان: ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی باید با سابقه‌ی کار بالای سرور و حداقل خرابی باشد. بدین‌صورت، دسترس‌پذیری وب‌سایت و اعتبار شما افزایش می‌یابد.

مقیاس‌پذیری: همانطور که وب‌سایت شما رشد می‌کند، باید منابعی که به آن تخصیص می‌دهید نیز بیشتر شوند. راه‌حل میزبانی وب‌سایت پربازدید شما باید دارای قابلیت مقیاس‌پذیری باشد تا در هر زمان که تصمیم به افزایش منابع گرفتید، مناسب‌ترین منابع به شما تخصیص داده شوند.

تمهیدات امنیتی: یکی از اولویت‌های هر کسب‌وکاری، امنیت است. شما باید به دنبال ارائه‌دهنده‌ی میزبانی‌ای باشید که انواع مختلف اقدامات امنیتی مانند گواهی‌های SSL، فایروال‌ها و پشتیبان‌گیری‌های معمولی را اجرا می‌کند.

پشتیبانی مشتری: ممکن است خواه یا ناخواه در طول فعالیت وب‌سایت‌تان، با مشکلات فنی مختلفی روبرو شوید. در چنین مواقعی، وجود یک پشتیبان به شما کمک می‌کند تا مشکلات را با سرعت بیشتری حل کرده و زمان خرابی را به حداقل برسانید.

طرح‌های مختلف میزبانی: زمانی که ارائه‌دهنده‌ی شما طرح‌های مختلفی را معرفی می‌کند، دست شما برای انتخاب طرح دلخواه‌تان باز می‌شود و می‌توانید طرحی که متناسب با نیازهای وب‌سایت پربازدیدتان است را با سهولت بیشتری پیدا کنید.

قیمت‌ها: قیمت طرح‌های میزبانی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده، باید متناسب با ویژگی‌ها، افزونه‌ها و عملکرد کلی آن‌ها باشد.

کنترل‌پنل کاربرپسند: درصورتی که کنترل‌پنل میزبانی شما یک محیط کاربرپسند داشته باشد، مدیریت وب‌سایت نیز ساده‌تر می‌شود. بهتر است ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، رابط‌های کنترل‌پنل محبوب مانند سی پنل، Plesk و… را ارائه دهد.

پشتیبان‌گیری و بازیابی فاجعه: ازدست‌دادن اطلاعات، مخصوصاً برای وب‌سایت‌های پربازدید که با حجم عظیمی از کاربران مواجه هستند، می‌تواند فاجعه‌بار باشد. درنتیجه، باید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده‌ی میزبانی شما برنامه‌ی خوبی برای پشتیبان‌گیری منظم دارد.

تست عملکرد و سرعت: قبل از انتخاب ارائه‌دهنده‌ی میزبانی، عملکرد سرور و سرعت بارگذاری آن را آزمایش کنید. هر چه بارگذاری سریع‌تر باشد، تجربه‌ی کاربر و رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهتر می‌شود.

سخن پایانی

انتخاب نوع میزبانی و ارائه‌دهنده‌ی خدمات، تاثیر مهمی در حضور آنلاین شما خواهد داشت.

اگر به‌دنبال بهترین راه‌حل برای میزبانی وب‌سایت پربازدید خود هستید، قبل از هر چیزی باید نیازهای وب‌سایت‌تان را بررسی کرده و سپس به‌دنبال بهترین طرح و ارائه‌دهنده‌ی موجود باشید. برای انجام این کار، می‌توانید الزامات وب‌سایت‌تان را به‌ترتیب اهمیت رتبه‌بندی کرده و در یک برگه‌ی دیگر، لیستی از ارائه‌دهندگان میزبانی به همراه خدمات‌شان را داشته باشید.

مبین هاست با ارائه‌ی طیف وسیعی از طرح‌های مختلف میزبانی برای وب‌سایت‌های پربازدید، به دیده‌شدن هر چه بهتر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. در صورتی که برای انتخاب طرح مناسب‌تان سوال یا مشکلی دارید، می‌توانید با واحد فروش یا پشتیبانی ما تماس گرفته و مستقیماً با کارشناسان باتجربه‌ی ما صحبت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.