ساری- دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران از انتشار فراخوان سی‌وششمین دوره مهم‌ترین رویداد تئاتر استان خبر داد.

هادی اصغری در گفت‌وگو با مهر گفت: فراخوان سی‌وششمین دوره مهم‌ترین رویداد تئاتر مازندران با پیشنهاد ۱۵ موضوع از سوی دبیرخانه جشنواره به کارگردانان و گروه‌های نمایشی استان با هدف رونق بخشیدن به اجرای عمومی آثار نمایشی، گردهمایی بهترین آثار تولید شده استان در یک سال گذشته در قالب رقابتی سالم، رشد و توسعه تئاتر با توجه به بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی، منطقه‌ای و جغرافیایی، ساماندهی فعالیت‌های نمایشی و حمایت از هنرمندان و گروه‌های نمایشی و توجه جدی به شیوه‌های گوناگون نمایشی منتشر شد.

اصغری ادامه داد: آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ۱۴۰۳/۰۷/۱۰، بازبینی آثار ۱۴۰۳/۰۷/۲۵، اعلام نتایج ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ و زمان برگزاری جشنواره: ۱۴۰۳/۰۸/۱۵ لغایت ۱۴۰۳/۰۸/۲۰ است.

این مسئول اظهار کرد: متقاضیان از تاریخ ۱۳ مرداد تا ۱۰ مهر ماه مهلت دارند تا از طریق آدرس ذیل نسبت به تکمیل فرم شماره یک اقدام نمایند.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان و فرم‌های ثبت نام و آگاهی از محورها و موضوعات مورد تاکید جشنواره و شرایط و ضوابط مربوط به آثار و تقاضای حضور به سایت WWW.MAZANDARAN.THEATER.IR مراجعه کنند، قابل ذکر است این سامانه تنها تا پایان ساعت اداری روز ۱۰ مهر ماه فعال و پس از آن از دسترس هنرمندان جهت ارسال آثار خارج خواهد شد.

شایان ذکر است محورهای پیشنهادی شامل موارد ذیل است:

الف) محورهای مرتبط با شعار سال ۱۴۰۳ "جهش تولید با مشارکت مردم"

ب) ایثار و شهادت

ج) موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و ترجیحاً متناسب با مسائل روز جامعه.

د) پرداختن به سبک زندگی اسلامی- ایرانیه

ه) معرفی هنرمندان، مشاهیر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای شاخص استان

و) موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی

ز) تهاجم فرهنگی

ح) دفاع مقدس، ایثار و فداکاری.

ج) فرهنگ استقامت و مقاومت.

ط) هویت ایرانی اسلامی.

ی) عفاف و حجاب.

ک) خانواده (تشکیل خانواده و ازدواج به هنگام، کانون گرم خانواده، بنیان خانواده، خانواده سالم و مستحکم، اخلاق در خانواده)

ل) امید آفرینی به آینده و افق روشن (ایراندوستی، ما می‌توانیم، نقش و اراده انسان.

ه) معضلات و آسیب‌های اجتماعی از قبیل (کمبود آب، طلاق و زنان سرپرست خانواده، مواد مخدر واعتیاد، حاشیه نشینی، مهاجرت از روستا، بیکاری، زندانیان).

س) امنیت شهروندی در محیط زندگی