مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری صبح امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری، سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران و شخصیت‌های بین‌المللی صبح امروز چهاردهم مرداد ماه مصادف با روز حقوق بشر اسلامی برگزار شد.

در مراسم امسال ۶ نفر جزو برگزیدگان و ۳ نفر جز تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

موضوع جایزه امسال «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» اعلام شده است.

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در ابتدای برنامه بیان کرد: مراسم بزرگداشت کرامت انسانی امسال آینه مردم فلسطین است. در مراسم امسال قرار بود از رهبر شجاع آقای اسماعیل همیشه به پاس سال‌ها تلاش و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تجلیل برآید اما طی عملیات تروریستی به درجات شهادت رسیدند. برخورد لازم می‌دانیم این ضایعه دردناک را به امت اسلامی مردم مظلوم فلسطین و همه آزادی خواهان تسلیت عرض کنم.

وی ادامه داد: حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش ذاتی انسان است و اگرچه بشریت به مراحل پیشرفت رسیده امام نیاز مبرم برای حفاظت از حقوق و تمدن خویش دارد. گسترش توهین به ادیان و مذاهب و نفرت پراکنی نسبت به دین اسلام موجب تنش و اسلام هراسی علیه مسلمانان می‌شود.

غریب آبادی افزود: به دلیل سیاست‌ها کرامت انسانی در عصر کنونی بیش از هر زمان در شرایط تهدید قرار گرفته است. اکنون زمان آن رسیده که کشورهای مسلمان جهان دستان یکدیگر را فشرده و شریک تهدیدهای یکدیگر باشند چراکه وحدت رمز پیروزی ملت‌ها است.