در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، مراسم بزرگداشت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، مراسم بزرگداشت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

مراسم هفتگی در حسینیه مرکز اسلامی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام بخت‌آور مدیر مرکز اسلامی مسکو ادامه یافت.

بخت‌آور در بخش نخست سخنرانی خود به زبان آذری با اشاره به جنایات بی‌شمار و ظلم بی‌حد رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه خاطرنشان کرد: ترور وحشیانه و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که مهمان تهران برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بود، حاکی از اوج شقاوت و رذالت این رژیم منحوس می‌باشد که در طول ۱۰ ماه گذشته صحنه‌های دردناک و اسفناک بسیاری در به شهادت رساندن کودکان و زنان مظلوم غزه از خود به نمایش گذاشت.

بخت‌آور در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: ماه محرم جلوه‌ای از شکوه عزاداری ارادتمندان آل الله (ع) می‌باشد که متأسفانه در چند روز اخیر شاهد جنایات افراط‌گرایان علیه شیعیان مظلوم در کشور پاکستان هستیم. وی ادامه داد: اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه و تشییع با شکوه این رهبر سنی مذهبِ مقاومت در ایران، نشان از آن دارد که شیعه و رهبران آن‌ها هیچ تفاوتی در پاسداشت خون مظلومان عالم قائل نیست.

حجت الاسلام بخت‌آور مدیر مرکز اسلامی در پایان سخنرانی خود ضمن تشکر و قدرانی از تمامی خادمان حسینی و خیرین افزود: مسیر پرچمداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم آن است که از این خادمان حسینی تجلیل شود و با آرزوی قبولی عزاداری مؤمنان، از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه مسلمین مسئلت نمود.

سپس حاجی نظامی بالوگلانف رئیس جمعیت اسلامی اهل بیت (ع) مسکو نیز در سخنانی ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه و شهادت تعدادی از شیعیان پاکستانی این وقایع ناگوار را محکوم کرد.

در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام پرداخته و شرکت‌کنندگان در این مراسم سینه‌زنی و سوگواری کردند. گفتنی‌است در انتهای این مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی بعمل آمد. اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمین بخت‌آور پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.