بوشهر- بخشدار آب‌پخش گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح بخش آب‌پخش، برنامه‌های فرهنگی و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خود را برای هفته دولت آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد صبح جمعه در نشست شورای اداری بخش آب‌پخش با اشاره به ۲ رویکرد کلان در حوزه سیاست‌ورزی اظهار داشت: در علم سیاست ۲ نگرش کلان در حوزه سیاست‌گذاری و سیاست‌ورزی وجود دارد؛ نگرش اول قائل به جدایی کامل سیاست و اخلاق و نگرش دوم مبتنی بر آمیختگی کامل سیاست و اخلاق است.

بخشدار آب‌پخش افزود: بنیان‌گذار نگرش اول که تحول بزرگی در حوزه سیاست ایجاد کرد و در مقابل نگرش سنتی و اخلاق محور به سیاست قرار گرفت، برای اولین بار توسط نیکولو ماکیاولی فیلسوف ایتالیایی قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی مطرح شد و این نگرش که مبتنی بر استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف سیاسی است، منجر به جنایت‌های بزرگی در عرصه سیاست داخلی و خارجی در جهان شده است.

سلیمی مفرد در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حادثه تلخ و حزن‌انگیز شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی جلوه تمام عیار رویکرد غیراخلاقی و نگرش ماکیاولیستی در حوزه سیاست بین‌الملل است که از هیچ جنایت و عمل غیراخلاقی و غیرانسانی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود ابایی ندارد.

وی گفت: نسل کشی اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دل هر انسان آزاده‌ای را با هر دین و مسلکی به درد می‌آورد.

رئیس شورای اداری بخش آب‌پخش با اشاره به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر مسعود پزشکیان مبنای رفتار و منش سیاسی خود را بر اساس اخلاق بنا نهاده و حاضر به گذشت از اخلاق برای رسیدن به هدف نبوده و نیستند و این موضوع افتخار جمهوری اسلامی است که در حوزه سیاست داخلی سیاستمداران آن مبتنی بر رویکرد اخلاقی به سیاست‌ورزی می‌پردازند و در سیاست خارجی نیز همواره منادی اخلاق و مدافع مظلومان بوده است.

رئیس ستاد هفته دولت در بخش آب‌پخش با معرفی علی صمصامی به عنوان دبیر این ستاد و اشاره به اهمیت هفته دولت عنوان کرد: شهیدان محمد علی رجایی و حجت السلام محمد جواد باهنر نیز از برجسته‌ترین سیاستمداران کشور بوده‌اند که رفتار اخلاقی و رویکرد عدالت محورانه آن‌ها در حوزه کنش سیاسی از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح بخش، برنامه‌های فرهنگی و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خود را برای هفته دولت آماده کنند و در این زمینه تبلیغات محیطی و مجازی لازم را انجام دهند.