اراک- رییس ستاد اربعین استان مرکزی از برقراری پرواز اراک به کربلا خبر داد و گفت: ۷۸ موکب این استان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

بهنام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای برگزاری آئین اربعین حسینی، مرکزی به عنوان معین استان ایلام نیز مطرح است به همین سبب باید زائران را از مسیر اراک تا مهران، نجف، کربلا و سامرا پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکزی میزبان زائران استان‌های شرق، شمال شرق و شمال کشور است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های بزرگ کشور، در شهرستان زرندیه روز گذشته افتتاح شد و پذیرای زائران اربعین حسینی است.

نظری گفت: در حال حاضر مواکب استان مرکزی با مشکل خاصی مواجه نیستند و با بهترین امکانات و نفرات، آمادگی ارائه خدمات به زائران حسینی را دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: موکب‌های بهداشت و سلامت نیز در محورهای استان مرکزی دایر هستند و هلال احمر نیز اکیپ‌های امدادی خود را داخل و خارج از مرزهای کشور در راستای خدمت رسانی به زائران حسینی مستقر کرده است.

وی با اشاره به خدمت رسانی ۷۸ موکب استان مرکزی به زائران حسینی تاکید کرد: انتظار است زوار، سفر زیارتی خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند و به طور حتم توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد اربعین مرکزی تاکید کرد: زائران حسینی دقت نظر داشته باشند مهر خروج از کشور در گذرنامه آنها ثبت شود چرا که اگر گذرنامه فاقد مهر باشد، ورود به خاک عراق، غیر قانونی تلقی و زائران با مشکلاتی مواجه می‌شوند و امید است اربعین با مشارکت بالای مردم در سلامت و امنیت کامل برگزار شود.

نظری با اشاره به برقراری پروازهای اراک به کربلا گفت: پرواز از مبدا فرودگاه شهدای اراک به کربلا نیز دایر شده است.

وی افزود: زائرانی که به هر دلیل، امکان تردد از مسیر زمینی ندارند می‌توانند از ظرفیت پرواز هوایی بهره گیری کنند و باید اذعان کرد که این اقدام ویژه ای بود که با پیگیری استاندار مرکزی انجام شد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: این استان یکی از محورهای مواصلاتی اعزام زائرین است که حجم بسیار زیادی از تردد زائرین ایرانی و خارجی از این استان بوده است.