بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های بازار کار و صنایع استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد بوشهر اظهار کرد: توسعه علم و فناوری و دستیابی به اقتدار و پیشرفت در این عرصه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وی به جایگاه ویژه دانشگاه آزاد در حوزه علم و دانش اشاره کرد و افزود: دستیابی به توسعه و پیشرفت نیازمند تبدیل علم به فناوری و کارآفرینی است که دانشگاه آزاد در این زمینه نقش مهمی را دارد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید جایگاه برتر علمی منطقه را به دست بیاورد افزود: تحولات مهمی با رویکرد نوین دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و شاهد پیشرفت‌های خوبی با مدیریت جدید و حمایت و عنایت مدیران استان هستیم.

وی بر جذب دانشجو از کشورهای حوزه خلیج فارس در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: باید برای توسعه تحقیقات و پژوهش‌های کلان و راهبردی در دانشگاه آزاد اقدامات اساسی انجام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به قرار گرفتن استان بوشهر به عنوان یکی از مناطق پنج گانه علم فناوری در کشور تصریح کرد: بوشهر اولین استانی است که سند جامع توسعه دانش بنیان آن در شورای عالی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به پراکندگی ساختمانی دانشگاه آزاد در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع جدید آموزشی در شهر بوشهر و تجمیع و ایجاد زیرساختی استاندارد درا این زمینه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی در استان شد و گفت: باید در استان بوشهر رشته‌های تحصیلی همچون هوا و فضا، اقتصاد دانش‌بنیان، هسته‌ای، علوم و فنون دریایی، زیر رشته‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد شود.