همدان-معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سال‌های اخیر طرح عشوند، در میان دکوراتورها و مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.‌

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خورشیدی صبح دوشنبه در همایش تخصصی فرش نهاوند خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های مهم این رویداد تجلیل از پیشکسوتان و برترین‌های رشته‌های تخصصی فرش از جمله رنگرزی، رفوگری و مرمت، طراحی، چله کشی و بافندگی است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان همدان افزود: همزمان با این همایش تخصصی، نمایشگاه فرش دستباف با مشارکت بافنده‌های نهاوندی با ۲۱ غرفه به منظور نمایش تولیدات حوزه صنایع فرش برای بازدید عموم مردم دایر است.

وی گفت: فرش دستباف نهاوند طرح‌های متنوعی از جمله لچک ترنج، درختی، گل حیدر و عشوند دارد که به تازگی طرح عشوند، در میان دکوراتورها و مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شده است

در ادامه فرماندار نهاوند در دومین همایش تخصصی فرش نهاوند گفت: این همایش با هدف معرفی و تلاش برای احیای برندهای فرش نهاوند مانند عشوند و گل حیدر برگزار می‌شود.

ضرغام احمدوند در دومین همایش تخصصی فرش نهاوند گفت: برای حفظ جایگاه واقعی فرش دستبافت نهاوند در بازارهای ملی و بین المللی باید اصالت و ویژگی‌های هنری این فرش حفظ شود.

احمدوند افزود: فراهم شدن شرایط مناسب برای فعالیت اساتید و تولیدکنندگان فرش دستباف با حفظ نقشه و طرح های بومی این منطقه ضروری است.

وی گفت: نهاوند به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای کشور، سابقه طولانی در صنعت فرش دارد و فرش نهاوند با طرح و نقشه عشوند و گل حیدر از دیرباز به عنوان شاهکارهای هنری این منطقه شناخته شده اند که نیاز به احیا دارند.

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: همایش فرش دستباف با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های فرش دستبافت و فعالان این صنف تدارک دیده شده تا در اعتلای این هنر صنعت گام مؤثری برداشته شود.

برچسب‌ها