زنجان- مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۲ هزار نفر در استان زنجان از خدمات بیمه ترک اعتیاد بهره‌مند شدند.

سعید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیمه سلامت متولی پوشش بیمه ترک اعتیاد است و با ۲۴ مرکز دولتی و خصوصی در سطح استان طرف قرار داد هستیم.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۵۰۰ میلیون تومان برای ترک اعتیاد هزینه می‌کنیم و بیش از ۲ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند، ابراز کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده هم مراکز طرف قرارداد افزایش یافته است و هم خدمت‌گیرندگان بیشتر شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، استمرار خدمات ناباروری را از دیگر خدمات بیمه سلامت برشمرد و گفت: خدمات ناباروری زیر پوشش هیچ بیمه پایه‌ای قرار نداشت و در راستای پویایی جمعیت و جوانی جمعیت سازمان این تعهد را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه بیمارستان آیت‌الله موسوی بخشی برای درمان ناباروری اختصاص داده و مراجعات مردم نیز بیشتر شده است، تصریح کرد: به دلیل افزایش مراجعات صف انتظار ایجاد شده، با این حال بیمه سلامت به تعهدات خود پایبند است.

کرمی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها افزایش تعهدات بخش خصوصی در این بخش است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، مقرر شده که ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی توسط بیمه‌های پایه پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان ناباروری بیش از ۵۰ میلیون تومان است ولی خوشبختانه بیمه‌ها به این حوزه وارد شدند و امیدواریم این خدمت دولت سیزدهم برای جوانی جمعیت در دولت جدید هم تقویت شود.