معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال حدود هزار طلبه و مبلغ خواهر برای فعالیت‌های تبلیغی ایام اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام آرش رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعزام مبلغات به مراسم عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: در ایام اربعین سال گذشته ۴۰۰ طلبه خواهر و مبلغه به صورت سیار در موکب‌ها و شهرهای مذهبی عراق پاسخگوی نیازهای دینی زائران بودند و به فعالیت‌های تبلیغی همچون بیان احکام، پاسخ به شبهات، مشاوره، فعالیت‌های قرآنی و... پرداختند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال این تعداد با رشد بیش از ۲ برابری به حدود هزار مبلغ سیار افزایش یافته است.

وی افزود: امسال با همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین، نشان ویژه‌ای با عنوان مبلغه الاربعین با شعار کربلا طریق الاقصی طراحی شده تا مبلغان دینی بهتر شناخته شوند و محل رجوع زائران قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام رجبی از استقرار تعدادی از مبلغان در چهار مکان تبلیغی خبر داد و اظهار کرد: امسال تعداد محدودتری از مبلغان با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد اربعین در مکان‌های خاص مستقر می‌شوند که این مکان‌ها شامل منطقه زرباطیه، نجف، کوفه و کربلا است.

وی گفت: روز گذشته ۵۰ نفر از مبلغان برای استقرار در نجف و کربلا اعزام شده‌اند تا از هشتم تا بیستم ماه صفر به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.

به گفته وی، مبلغانی که در مکان‌های تبلیغی مستقر می‌شوند آموزش‌ها ویژه‌ای دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مبلغان سیار نیز پس از برگشت از سفر اربعین به ثبت گزارش عملکرد در سامانه نجم خواهند پرداخت تا در ارزیابی‌ها لحاظ شود.