مشهد- معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی ریشه اکثر مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را اعتیاد دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زهدی در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال در حوزه اعتیاد و پیشگیری که در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی استانداری و هم‌زمان با سایر استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است و در این راستا باید به نحو مطلوبی از ظرفیت سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر استفاده کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امروز ریشه اکثر مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی اعتیاد است و به عنوان یک موضوع طی جنگ نرم در حال مبارزه با آن هستیم.

وی افزود: برنامه دشمنان ما ایجاد فضایی برای تولید و توزیع مواد مخدر توسط جوان‌هاست که در این حوزه هم بیشتر روی مواد مخدر صنعتی تمرکز دارند.

زهدی بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد اعتیاد تاکید و بیان کرد: سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند؛ لذا اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود معتادین به خانواده و جامعه بازخواهند گشت.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ضمن بیان اینکه در کشور حدود ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد که در موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند، گفت: شخصیت فرد معتاد را باید اصلاح کرده و به وی انگیزه بدهیم تا با ایجاد ظرفیت توانمندسازی از آنها استفاده شود.

سازمان‌های مردم نهاد در مسیر بازگشت معتادین حرکت کنند

اسماعیل رحمانی نیز در این نشست بیان کرد: انتظار ما از سازمان‌های مردم نهاد این است که در مسیر بازگشت معتادین حرکت کرده و تشریک مساعی داشته باشند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی ضمن بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نباید از خانواده معتادین غفلت کنند، گفت: با رعایت قانون از افرادی که تلاش می‌کنند برای معتادین اشتغال ایجاد بکنند حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این نشست هم‌اندیشی از سازمان‌های مردم نهاد فعال تقدیر شد.