وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: مشکلات کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... ریشه در ضعف‌های آموزش و پرورش دارد زیرا امنیت پایدار ایران به امنیت آموزش و پرورش گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ در نشست صمیمی با دبیران کل تشکل های صنفی معلمان با اشاره به ظرفیت ارزشمند تشکل‌های معلمی، اظهار کرد: تشکل ها راهبران و رهبران جامعه تعلیم و تربیت کشور هستند و دلسوزی و دغذغه مندی شما بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تعامل با تشکل ها رکن اساسی است، افزود: اگر بخواهیم تحولی شکل بگیرد باید دست به دست هم دهیم بنابراین نقطه نظرات شما برای بنده بسیار مهم است و حتما در آینده به صورت موردی و تخصصی جلسات و نشست هایی خواهیم داشت.

کاظمی ادامه داد: به نمایندگی از جامعه معلمان در معرض سنجش و ارزیابی نمایندگان قرار گرفتم و امیدوارم این نمایندگی را شایسته به سرمقصد منزل برسانم.

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر جایگاه آموزش و پرورش ارتقا یابد، بخش زیادی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت حل خواهد شد و این ارتقا باید در رفتار، کردار و عمل شکل گیرد.

کاظمی تصریح کرد :حرکت برای تحقق سند تحول را از صفر شروع نخواهیم کرد و از همان برنامه پیش بینی شده و برنامه هفتم نیز استفاده و تحول را اجرایی می کنیم.

وی افزود: نقش حاکمیت نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود و جریان نفوذ در دوره بنده در آموزش و پرورش راه نخواهد داشت.

کاظمی با اشاره به ذهن ساختارمند گفت: برای عملیاتی کردن برنامه ها باید مسیر، نقشه و گام ها طراحی شود.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان را به جد پیگیر خواهم بود، افزود: نباید جامعه به فرهنگیان بدهکار باشد، اگر۱۰۰ رتبه بندی هم اجرا شود، باز هم بدهکار معلمانیم.

کاظمی جوانگرایی در آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: در کنار جوانگرایی، تجربه نیز مهم است.

به گزارش مهر از روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.