لنگرود- فرماندار لنگرود گفت: بزرگداشت شهدا قدردانی از قهرمانان وطن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی صبح شنبه در نشست هماهنگی یادواره شهدای بخش کومله اظهار کرد: همواره باید قدردان نعمات الهی باشیم که به واسطه مجاهدت شهدا عاید ایران عزیز شده که مهم‌ترین آن عزت ملی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: خداوند برای دو قطره خیلی عزت قائل است یکی اشک چشمی که در هنگام نماز شب از چشمان خارج می‌شود و دیگری خونی که از شهید بر زمین ریخته می‌شود این حدیث واقعاً زیبا و پر معنا است.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهدا قدردانی از قهرمانان وطن است، اضافه کرد: خدمت به خانواده شهدا همیشه می‌تواند به ما انگیزه وامید بدهد، زنده داشتن یاد و نام کسانی که از جان و مال خود برای دفاع از وطن گذشتند واقعاً کار ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهدا باید به عنوان یک الگو به نسل جدید معرفی شوند، ادامه داد: شهدا با ذکر و یاد خدا بود که در مسیر رشد و تکامل قرار گرفتند لذا نگاه ما باید به شهدا و یادمان شهدا باشد تا به ساحل نجات و رستگاری برسیم.

جلالی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی استکبار، جدی و تهدیدی بسیار مهم و خطرناک است که می‌تواند هویت و عزت ملی و اسلامی ما را آسیب وارد کند، گفت: آگاهی از ترفندهای آنان به ما کمک می‌کند تا با ترویج ارزش‌ها دوران دفاع مقدس، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را حفظ کنیم.

فرماندار لنگرود افزود: تبیین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدا تأثیر عمیقی بر جامعه دارد چرا که شهدا نه تنها قهرمانان جنگ بودند، بلکه الگوهای انسانی و اخلاقی و بصیری بودند که با پیروی از ولایت تمام قد برای دفاع از مرز و بوم ایران عزیز در برابر دشمن ایستادند و اکنون الهام بخش آحاد جامعه برای مقاومت در مقابل استکبار هستند.