همدان- رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان گفت: ۱۷۰ موکب تا ۱۱ شهریور ماه در استان همدان به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

سیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات و تمهیدات انجام شده جهت زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از ۲۰ مرداد فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین آغاز شده و تا ۱۰ شهریور چند روز بعد از اربعین حسینی نیز خدمات ما به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۱۷۰ موکب در استان همدان جهت خدمات‌رسانی به زوار عزیز حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان با اشاره به خدمات موکب‌ها گفت: ۳ وعده غذای صبحانه، ناهار و شام و میان وعده در موکب‌ها هر روز بین زائران حسینی پخش می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین تمامی موکب‌های استان همدان اسکان دارند و در کنار آن خدماتی مانند آرایشگاه، خدمات فرهنگی و آموزشی، مهدویت، امداد خودرو و حمام انجام می‌شود که اینها تنها بخشی از خدمات موکب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه موکب‌های خاصی نیز فعالیت دارند، بیان کرد: ما ۲ موکب در اسدآباد داریم که صد در صد خدمات توسط بانوان انجام می‌شود.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان عنوان کرد: صد در صد هزینه‌های ۱۷۰ موکب استان همدان مردمی بوده و یک ریال از دولت به موکب‌ها پرداخت نشده است.

موسوی با اشاره به موکب‌های همدانی حاضر در کربلا گفت: ما ۲۶ موکب نیز در کشور عراق از استان همدان فعال داریم.

وی افزود: در موکب‌های عراق نیز تمام خدمات وعده‌های غذایی، اسکان و سایر خدمات نیز به زائران گرامی داده می‌شود.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان با بیان اینکه ریالی از طریق ارگان‌ها دولتی به موکب‌ها داده نشده است، گفت: صد در صد هزینه‌های موکب‌ها از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

موسوی عنوان کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۲۲۶۶ و شماره حساب شبا IR۶۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۵۱۷۲۵۱۷۲۰۰۸ به ستاد مردمی اربعین کمک کنند.