مشهد- براساس اعلام فرمانداران سرخس و کلات، ادارها و دستگاه‌های دولتی این ۲ شهرستان شمالی خراسان رضوی به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا به ترتیب از ساعت ۱۲ و ۱۰ امروز شنبه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صلاحی، فرماندار شهرستان کلات اظهار کرد: براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی اداره‌ها، سازمان‌های دولتی و مراکز آموزشی از ساعت ۱۲ ظهر امروز تعطیل شدند.

سرپرست فرمانداری سرخس نیز اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در این شهرستان اداره‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، اصناف، واحدهای صنعتی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و فعالیت‌های ورزشی و آموزشی به جز دستگاه‌های خدمات رسان، از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه تعطیل هستند.

سید مهدی سالم با بیان این که هم اکنون جاده سرخس به مشهد باز است افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، مجوز بارنامه برای بارهای ترافیکی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ صادر نمی‌کند و محور یاد شده نیز در صورت شدت یافتن پدیده گرد و غبار مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت اماکن ورزشی تا بعد از ظهر ساعت ۱۷ تعطیل است و پس از آن نیز برای تعطیلی این فعالیت‌ها دوباره اطلاع رسانی خواهد شد.

مجتبی بزم آرا فرماندار درگز گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا (AQI) در این شهرستان ۵۰۰ است اما به دلیل بارندگی صبح امروز کیفیت هوا بهبود خواهد یافت لذا مراکز دولتی تعطیل نشده است.