بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی صبح شنبه در بازدید از گلخانه‌های کاکی شهرستان دشتی اظهار کرد: تولید نشای سالم و عاری از بیماری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش مهمی در تولید باکیفیت محصولات دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید استان بوشهر در تأمین گوجه فرنگی خارج از فصل کشور در ماه‌های آبان و آذر تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرکردن خلاء تولید در این برهه زمانی باید انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امروز موضوع تولید نشای سالم و عاری از بیماری‌ها پیگیری شده و مسائل و مشکلات گلخانه داران و کشاورزان گوجه کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان بوشهر سالانه بیش از یک میلیارد قطعه نشاء از انواع محصولات سبزی و صیفی تولید می‌کند که تمام سطوح کشت گوجه فرنگی به صورت نشا کشت می‌شود.

تولید ۶۶۰ هزار تن گوجه فرنگی

توکلی ادامه داد: نشای تولید شده در استان بوشهر علاوه بر آن تولیدات نشاء این استان سهم قابل توجهی نیز در تأمین نشاء استان‌های همجوار دارد.

وی افزود: استان بوشهر همچنین سالانه با تولید ۶۶۰ هزارتن محصول گوجه فرنگی نقش عمده و تعیین کننده ای در تنظیم بازارهای داخلی این محصول در فصل پاییزه و زمستان دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به همراه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاون پارک علم و فن‌آوری، مدیر زراعت و مدیر شهرستان دشتی از گلخانه‌های تولید نشاء گوجه فرنگی در بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی بازدید کردند.