اردبیل- مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: صداوسیما به عنوان رسانه ملی به هر شکلی نمی‌خواهد برای برنامه‌هایش مخاطب جلب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن لطیفی ظهر شنبه در مراسم تجلیل نیروی انتظامی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: صداوسیما در کنار سایر رسانه‌ها تلاش می‌کند تا به تولید امنیت پایدار کمک کند و در این زمینه خود را موظف به همراهی و همکاری با فراجا می‌داند.

وی انتشار اخبار درست، واقعی و مستند به پژوهش و تحقیق را کار خطیر رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما حق نداریم بی محابا نسبت به انتشار مطالب و موضوعات غیرواقعی و التهاب آور دست زده و یا به نوعی پرده دری و بی ادبی کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: تبلیغات رسانه‌های بیگانه با ماهیت مشخص جز انحراف افکار عمومی نتیجه‌ای به همراه ندارد و آنهایی که کشته سازی را در این کشور تبلیغ می‌کنند چرا از ۴۰ هزار شهید غزه سخن به میان نمی‌آورند.

لطیفی بیان کرد: باید رسانه‌ها با مسیر درست افکار عمومی را به نحوی به سمت واقعیت‌ها حرکت داده و کار مهندسی و تنویر افکار عمومی را انجام دهند تا ما بتوانیم با اخلاق مداری به دنبال جذب مخاطب باشیم.

وی به تنوع مأموریت‌های نیروی انتظامی به عنوان حافظان تأمین امنیت و آرامش کشور اشاره کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان دیدبانان سنگر فرهنگی و رسانه‌ای باید وظیفه خطیر خود را در برابر خنثی کردن همه هجمه‌ها انجام داده و به تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی کمک کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: البته مشکلاتی نیز همچون وانت بارهای میوه فروش شهروندان ما را رنج می‌دهد و خبرنگاران از سر دلسوزی در این باب مطالبی را منتشر می‌کنند که ضرورت دارد جلوی سوءاستفاده کنندگان در این زمینه گرفته شود.