سنندج_مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه مدیریت پسماند طرح و ایده‌ای دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر شنبه در بیست و هشتمین کارگروه تخصصی مدیریت پسماند با دستور کار نخاله‌های ساختمانی که به‌عنوان معضلی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مطرح است، اظهار کرد: در راستای نظارت بر مدیریت پسماند در استان کارگروه تخصصی مدیریت پسماند تشکیل شد تا ضمن پیگیری مصوبات جلسه، راه حل‌های علمی و عملی برای مدیریت پسماند را در استان ارائه دهد.

وی افزود: مشکلات حوزه پسماند به طور مستمر توسط ادارات محیط زیست شهرستان‌ها رصد و با طرح در کارگروه‌های تخصصی مدیریت پسماند پیگیری و رفع می‌شوند.

وی با مهم خواندن همه مصوبات این‌کارگروه‌ها بیان کرد: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه‌ها را می‌توان مصوبه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان مبنی بر جانمایی مناسب منطبق اصول زیست محیطی از سوی شهرداران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین از مشکلات اساسی در مسیر ورودی و خروجی شهر سنندج تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه است که تبدیل به سواستفاده سوداگران برای خرید و فروش بی ضابطه شده و باید در اسرع وقت در دستور کار شهرداری، اداره راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در بخش دیگری از سخنانش به بی خطرسازی زباله‌های عفونی مراکز پزشکی و بیمارستانی اشاره و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی که خود متولی سلامت جامعه است باید در این بخش با جدیت و اقدامات مناسب در این خصوص عمل نماید.

حمیدی از شهرداران و اداره‌کل صمت استان خواست در راستای پیشبرد مدیریت اصولی پسماند در استان از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه پسماند طرحی دارند حمایت کنند.