بجنورد_ رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خادم فداکار بجنوردی که در موضوع آتش‌سوزی هتلی در کربلا باعث نجات جان زائرین اباعبدالله حسین شد، تحت مداوا قرار دارد.

جواد شاهین فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ناجی زائران حادثه آتش سوزی هتلی در کربلا عنوان کرد: این کارمند دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون با ۵۲ درصد سوختگی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مطهری تهران که از تخصصی‌ترین بیمارستان‌های سوانح و سوختگی کشور است، تحت مداوا است.

وی ادامه داد: شنبه هفته گذشته هتلی در مجاورت موکب آرمان حسین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دچار حریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آتش سوزی در طبقه هفتم هتل اتفاق افتاده بود و شواهد نشان می‌داد زائران زیادی در آنجا گرفتار شده بودند.

شاهین‌فر ادامه داد: جلال اسدی از کارمندان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که برای خدمت به زائران اربعین حسینی راهی کربلا شده و آن زمان در موکب این دانشگاه حضور داشت همراه با ۴ عراقی برای نجات افراد گرفتار شده وارد هتل شدند.

وی افزود: این در حالی بود که آتش‌سوزی موجب قطع برق و از کار افتادن آسانسورها شده بود. در این شرایط این خادم صدیق و وفادار به همراه ۴ عراقی ۷ طبقه را از پله بالا رفتند و متوجه شدند حدود ۱۵۰ نفر از زائران در طبقه هفتم گرفتار دود و آتش شدند که با فداکاری، تمام افراد گرفتار در آتش را به طبقات پایین منتقل می‌کنند و خودش دچار سانحه سوختگی ۵۲ درصدی می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده جلال اسدی برای مداوای بهتر به بیمارستان تخصصی سوختگی و سوانح شهید مطهری تهران منتقل شد و از مردم عزیز خراسان شمالی می‌خواهیم برای سلامتی این خادم وفادار دست به دعا بردارند.