قم- تولیت آستان مقدس مسجد جمکران گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت و همراهی ویژه روحانیون از مسجد به وقوع پیوست و این واقعه را می‌توانیم به عنوان ظهور صغری یاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی اکبر اجاقی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در دومین آئین تکریم فعالان مساجد در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در طول تاریخ به رغم ضعف مسلمانان و ستم ستمگران، مسجد مرکزیت و رونق خود را از دست داد و با وقوع انقلاب اسلامی این مرکزیت مجدد احیا شد.

تولیت آستان مقدس جمکران بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب و با حمایت و همراهی ویژه روحانیون از مسجد به پیروزی رسید و این واقعه را می‌توانیم به عنوان ظهور صغری یاد کنیم.

حجت الاسلام اجاقی‌نژاد ادامه داد: همانگونه که غیبت حضرت ولیعصر (عج) دو دوره صغری و کبری داشت و خورشید وجود آن حجت الهی غروب نکرد، ظهور نورانی آن حضرت هم صغری و کبری دارد و ظهور صغری آن همین انقلاب اسلامی است که در آن به سر می‎‌بریم.

تولیت آستان مقدس جمکران اضافه کرد: اتحاد مسلمان علیه ظلم و خبیثان عالم، بیداری دانشگاهیان و جوانان غربی، به قدرت رسیدن حزب الله از جمله نشانه‌های ظهور صغری است.

وی ابراز کرد: امروز برای تحقق ظهور باید راه صدر اسلام و یا گام‌هایی که ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی بر می‌داشتند را دنبال کنیم و باید به مساجد رونق و مرکزیت ببخشیم تا این امر حاصل شود.

تولیت آستان مقدس جمکران تصریح کرد: محتوای مسجد باید با افزایش معرفت، اتحاد، تقویت و گسترش روحیه تعبد، مهدویت و مجاهدت در بین امت اسلامی تقویت شود و بسط پیدا کند.

حجت اسلام اجاقی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم این آئین ملی تکریم فعالان مسجد موقتی نباشد و هموار تر دنبال شود تا این رویداد با هدف تربیت سربازان مهدوی به ظهور حضرت ولیعصر (عج) منتهی شود.