تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

به صورت مختصر از مزایای طراحی سایت وردپرس برای شما خواهیم گفت.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حقیقت، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سایت خود را ساخته، برای آن محتوا تولید کرده و به راحتی آن را مدیریت کنند. مزایای طراحی سایت وردپرس متعدد هستند. اما یکی از اصلی‌ترین آنها این است که شما بدون داشتن پیشینه برنامه نویسی و طراحی سایت می‌توانید از آن استفاده کنید. با این وجود، آیا می‌دانید استفاده از وب سایت وردپرس مناسب چه کسانی و کسب و کارهایی است؟ و این که ضرورت طراحی سایت وردپرس چیست؟ این مطلب با اقتباس از وبلاگ شرکت طراحی سایت آرنا ویژن نوشته شده و قرار است به صورت مختصر از مزایای طراحی سایت وردپرس صحبت کنیم!

چه نکاتی در طراحی سایت وردپرس مهم است؟

ساخت سایت سریع و آسان یکی از اصلی‌ترین مزایای طراحی سایت وردپرس است. با این حال، برای موفق بودن این سایت شما باید چند نکته را هم در نظر داشته باشید: (این موضوعات در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند!)

قالبی برای سایتتان انتخاب کنید که با دستگاه‌های مختلف موبایل و تبلت سازگار باشد

سرعت لود سایتتان باید بالا باشد

اصول سئو را در محتوای سایتتان به کار ببرید

از پلاگین‌های امنیتی برای تأمین امنیت سایت استفاده کنید

مدام از داده‌های سایتتان بکاپ بگیرید

سطح رابط کاربری آسانی را برای سایتتان بسازید

سعی کنید عوامل بصری هویت برندتان (رنگ، فونت، لوگو) در تمام بخش‌های سایت یکسان باشد.

وب سایت وردپرس چیست؟

در حقیقت، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سایت خود را ساخته، برای آن محتوا تولید کرده و به راحتی آن را مدیریت کنند. مزایای طراحی سایت وردپرس متعدد هستند. اما یکی از اصلی‌ترین آنها این است که شما بدون داشتن پیشینه برنامه نویسی و طراحی سایت می‌توانید از آن استفاده کنید.

با این وجود، آیا می‌دانید استفاده از وب سایت وردپرس مناسب چه کسانی و کسب و کارهایی است؟ و این که ضرورت طراحی سایت وردپرس چیست؟

سایت‌های وردپرسی مناسب چه افراد و کسب و کارهایی است؟

همه افراد و کسب و کارها می‌توانند از مزایای طراحی سایت وردپرس استفاده کنند. اما بیش از همه استفاده از این پلتفرم برای افراد و کسب و کارهایی خوب است که دانش برنامه نویسی را ندارند و به دنبال راهی آسان برای ساخت سایت می‌گردند. برای مثال، چند نوع از طراحی سایت وردپرس حرفه‌ای عبارتند از:

سایت فروشگاهی

سایت آموزشی

سایت شرکتی

سایت گردشگری

سایت پزشکی

سایت آگهی

سایت املاک

سایت بیمه

سایت خبری

سایت رستوران

سایت کتابخوان

سایت خدماتی

مراحل طراحی سایت وردپرس اختصاصی

برای اینکه مزایای طراحی سایت وردپرس را به نحو خوبی به کاربران نشان دهید، باید اول برای آن برنامه‌ریزی کنید. در این فاز شما باید اهداف سایتتان و محتوا و ساختاری که می‌خواهید برای آن بچینید را تعیین کنید.

پلتفرم شما برای طراحی سایت وردپرس است. یکی از مزایای طراحی سایت وردپرس این است که امکانات متعددی را در اختیار طراحان سایت بدون داشتن دانش برنامه نویسی می‌گذرد. بنابراین، به غیر از وردپرس شما احتیاج به پلتفرم دیگری برای ساخت سایت ندارید و فقط باید برای آن دامنه خوبی را انتخاب کنید.

در صورتی که می‌خواهید کاربران از مزایای طراحی سایت وردپرس شما خوب لذت ببرند، پس باید یک سطح رابط و تجربه کاربری برای آنها بسازید که لذت بخش، آسان و سریع باشد. جهت سفارش طراحی ui/ux سایت با همکاران ما در آرناویژن تماس حاصل فرمائید.

بعد از انجام مراحل ابتدایی، تعیین اهداف و ساختار سایت، شما می‌توانید با استفاده از پلاگین‌ها و قالب‌های وردپرس شروع به ساختن بخش‌های مختلف آن کنید. به یاد داشته باشید که با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌تان ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت وردپرس خود را اعمال کنید.

بعد از اتمام ساخت سایت، طراحان آن را تست می‌کنند تا ببینند تمام ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت وردپرس عملکرد خوبی داشته و با دستگاه‌های مختلف مثل تبلت و موبایل تطبیق‌پذیر است یا خیر. بعد از انجام تست، آنها سایت را راه اندازی کرده و آن را در دسترس عموم قرار می‌دهند.

چه نکاتی در طراحی سایت وردپرس مهم است؟

ساخت سایت سریع و آسان یکی از اصلی‌ترین مزایای طراحی سایت وردپرس است. با این حال، برای موفق بودن این سایت شما باید چند نکته را هم در نظر داشته باشید:

قالبی برای سایتتان انتخاب کنید که با دستگاه‌های مختلف موبایل و تبلت سازگار باشد

سرعت لود سایتتان باید بالا باشد

اصول سئو را در محتوای سایتتان به کار ببرید

از پلاگین‌های امنیتی برای تأمین امنیت سایت استفاده کنید

مدام از داده‌های سایتتان بکاپ بگیرید

سطح رابط کاربری آسانی را برای سایتتان بسازید

سعی کنید عوامل بصری هویت برندتان (رنگ، فونت، لوگو) در تمام بخش‌های سایت یکسان باشد

معایب طراحی سایت وردپرسی

به غیر از مزایای طراحی سایت وردپرس حرفه‌ای که در بخش قبلی توضیح دادیم، این پلتفرم مثل هر روش دیگری چند عیب دارد که چندتای آنها عبارتند از:

آسیب پذیری: در صورت آپدیت نکردن منظم پلاگین‌ها و افزونه‌های امنیتی، سایت وردپرس شما در مقابل حملات آنلاین آسیب‌پذیر است.

نگهداری مداوم: برای اطمینان از عملکرد و امنیت خوب سایت وردپرس، شما باید به طور مداوم از آن نگهداری و بر آن نظارت کنید.

هزینه‌ها: استفاده از وردپرس رایگان است. اما برای تهیه برخی از پلاگین‌ها و افزونه‌ها شما نیاز به پرداخت هزینه دارید.

نیاز به برنامه نویسی برای شخصی‌سازی: اگر بخواهید برخی از جنبه‌های سایت وردپرس را مطابق با سلیقه شخصی تغییر دهید، ممکن است نیاز به برنامه نویسی داشته باشید. (برای مطالعه بیشتر به بلاگ آرنا ویژن مراجعه کنید!)

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.