مشهد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۸۱ روستای استان در حال اجراست که با تکمیل این طرح ها شاهد بهره مندی هفت هزار و ۹۱۸ خانوار جدید از نعمت گاز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن افتخاری اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۲ هزار و ۶۱۰ روستای واجد شرایط گازرسانی با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است که تاکنون ۲ هزار و ۴۳۹ روستای آن با جمعیت ۵۰۵ هزار و ۳۳۶ خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به ۸۱ روستای استان در حال اجراست که با تکمیل این طرح‌ها شاهد بهره مندی هفت هزار و ۹۱۸ خانوار جدید از نعمت گاز خواهیم بود.

وی گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار خراسان رضوی در حال حاضر ۹۸.۴ است که با تکمیل طرح‌های در حال اجرا این عدد به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

افتخاری بیان کرد: روستاهای استان که در مرحله اجرای طرح‌های گازرسانی هستند دارای مسیرهای سخت و صعب العبورند و به دقت و زمان بیشتری برای اجرای پروژه نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ضریب نفوذ گاز در بخش شهری خراسان رضوی هم ۹۹.۹ است و شهر باجگیران به عنوان تنها شهر فاقد گاز استان در مرحله اجرای طرح قرار دارد.