در این مطلب به بررسی انواع لوازم یدکی موتورسیکلت ns۲۰۰ می‌پردازیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، موتورسیکلت ns۲۰۰ یکی از زیباترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار ایران است. این موتورسیکلت کلاس اسپرت توسط شرکت هندی باجاج ساخته شده و از سال ۱۳۹۳ در ایران به فروش می‌رسد. با توجه به محبوبیت بالای موتورسیکلت ns۲۰۰، شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید لوازم یدکی این موتور کرده‌اند؛ به‌همین دلیل در این مطلب به بررسی انواع لوازم یدکی موتورسیکلت ns۲۰۰ می‌پردازیم.

بررسی انواع لوازم یدکی موتورسیکلت ns۲۰۰

اگر شما یکی از صاحبان یا علاقه‌مندان موتورسیکلت ns۲۰۰ هستید باید با لوازم یدکی این موتورسیکلت آشنا شوید؛ زیرا ممکن است عمر مفید قطعات اصلی موتورسیکلت شما یک روز تمام شود یا در اثر قرار گرفتن در برابر عوامل آسیب‌زا، مجبور به تعویض برخی از لوازم شوید. در ادامه لوازم یدکی ns۲۰۰ را بررسی می‌کنیم.

فیلتر روغن

یکی از لوازم یدکی مصرفی موتورسیکلت ns۲۰۰، فیلتر روغن است. این قطعه نقش تصفیه روغن ورودی به موتور را دارد و از ورود گردوغبار و جرم‌ها به سیلندر جلوگیری می‌کند. فیلتر روغن پس از پایان عمر مفید خود باید تعویض شود تا آسیبی به موتور پیشرانه این وسیله نقلیه وارد نشود.

دیسک ترمز

در گذشته لنت‌های ترمز به صورت مستقیم با لاستیک‌های عقب و جلو در تماس بودند که این طراحی به مرور باعث خوردگی سطح لاستیک‌ها می‌شد. در موتورسیکلت‌های جدید امروزی مانند پالس ns۲۰۰، از دیسک‌های ترمز برای کنترل سرعت استفاده می‌شود. این لوازم یدکی موتورسیکلت از جنس فلزات مقاوم ساخته شده است و به کمک لنت ترمز، به کاهش سرعت کمک می‌کند.

بوبین موتورسیکلت ns۲۰۰

تولید برق و انرژی لازم برای کار کردن سیستم‌های الکترونیکی موتورسیکلت توسط بوبین انجام می‌شود. این قطعه در حقیقت از مجموعه‌ای از سیم‌های در هم پیچیده تشکیل شده است که جریان انرژی الکتریکی را در موتورسیکلت به حرکت می‌اندازد؛ اگر جریان برق در لوازم الکترونیکی موتورسیکلت شما ضعیف است و آن‌ها عملکرد درستی ندارند باید برای تعویض بوبین موتور اقدام کنید.

برخی از قطعات که انرژی آن‌ها توسط بوبین تأمین می‌شود عبارتند از:

چراغ مه‌شکن

چراغ‌های راهنما و ترمز

چراغ‌های خطر و کامپیوتر

سنسورهای اکسیژن و دریچه گاز

استارت ns۲۰۰

برای شروع فرآیند احتراق سوخت درون سیلندر موتورسیکلت باید جرقه ایجاد شود. در موتورسیکلت‌های شرکت باجاج، دستور جرقه زدن شمع توسط کلید استارت ایجاد می‌شود. توجه کنید که ممکن است در اثر وارد شدن ضربه، استارت موتورسیکلت نیاز به تعویض داشته باشد پس در مراقبت از آن کوشا باشید.

فن خنک‌کننده

موتورسیکلت‌هایی که دارای حجم موتور بالا هستند، نیاز به یک سیستم خنک‌کننده دارند تا بتوانند عملکرد درستی از خود نشان بدهند. در پالس ns۲۰۰ از یک فن برای خنک کردن سیستم‌های داخلی موتور استفاده می‌شود. دقت کنید که اگر اتصالات فن به‌درستی در جای خود محکم نشوند، ممکن است قطعات دیگر درون پره‌های آن گیر کنند و آسیب جدی به موتورسیکلت وارد شود.

صفحه کلاچ

اگر دنده موتورسیکلت شما به درستی جا نمی‌رود احتمالاً صفحه کلاچ شما دچار ایراد شده است. شما می‌توانید پس از تخلیه روغن موتور برای تعویض صفحه کلاچ موتورسیکلت خود اقدام کنید؛ در هنگام خرید این لوازم یدکی موتورسیکلت دقت کنید که از محصول اصلی و ساخته شده از متریال‌های مرغوب استفاده کنید.

برچسب بدنه

موتورسیکلت‌های کلاس اسپرت به خاطر ظاهر زیبای خود معروف هستند. موتورسیکلت ns۲۰۰ در کلاس موتورهای اسپرت نیکد (Sport Naked) قرار دارد و بخش‌هایی از اسکلت فلزی آن قابل‌مشاهده است. برای افزودن به زیبایی این موتورسیکلت می‌توان از انواع برچسب بدنه استفاده کرد.

انواع برچسب‌های موتورسیکلت عبارتند از:

برچسب‌های روی باک

برچسب‌های روی رکاب

برچسب‌های روی فلاپ

برچسب‌های روی قاب موتور

صافی بنزین

فیلتر بنزین یا همان صافی بنزین، نقش پاک‌سازی آلاینده‌های درون بنزین را بر عهده دارد و در حقیقت باعث می‌شود که سوخت به صورت خالص وارد موتور شود. این لوازم یدکی موتورسیکلت دارایی عمر مفید است و باید سر موقع تعویض شود؛ عدم تعویض به‌موقع صافی بنزین موجب می‌شود که سوخت به‌درستی منتقل نشود و گاز دادن پدال موتورسیکلت تأثیر چندانی در حرکت نداشته باشد.

کمک فنر عقب و جلو

کمک فنرها نقشی کلیدی در کنترل فشارهای وارد شده به موتورسیکلت در اثر حرکت روی ناهمواری‌ها و دست‌اندازها دارند. این قطعات فلزی بر روی بدنه موتورسیکلت در بخش‌های عقب و جلو نصب می‌شوند و به حفظ تعادل موتورسوار کمک می‌کنند. اگر کمک فنر به‌درستی بر روی موتورسیکلت نصب نشود، امکان بروز آسیب‌های جدی به موتورسیکلت و موتورسوار وجود خواهد داشت.

بخش‌های مختلف کمک فنر شامل موارد زیر هستند:

میل کمک

توپی سر کمک

پیستون

سوپاپ

پایه کمک

ضربه‌گیر

رینگ‌های اسپرت

رینگ‌های اسپرت از جمله لوازم یدکی موتورسیکلت ns۲۰۰ هستند که طرفداران بسیاری در بین موتورسواران دارند. این قطعات فلزی که درون لاستیک‌های عقب و جلو قرار می‌گیرند باید از مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن برخوردار باشند. رینگ‌های اسپرت در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و افراد می‌توانند آن‌ها را با توجه به سلیقه خود تهیه کنند.

ترموستات پالس ns۲۰۰

ترموستات یکی از قطعات اصلی به کاررفته در رادیاتور موتورسیکلت است که وظیفه کنترل دما را به عهده دارد. این قطعه دستور فعال شدن فن خنک‌کننده رادیاتور را در زمان‌هایی که دمای رادیاتور بیش‌ازحد بالا می‌رود، صادر می‌کند. با برگشتن دمای رادیاتور به حالت عادی خود، ترموستات مجدداً به کار افتاده و این بار دستور خاموش شدن فن را می‌دهد. این قطعه نقشی کلیدی در عملکرد صحیح موتورسیکلت دارد و باید به صورت دوره‌ای بررسی شود. دقت کنید که خرابی ترموستات آسیب‌های شدیدی را به سیستم‌های داخلی موتورسیکلت وارد می‌کند.

سنسور اکسیژن

برای این که میزان آلاینده‌های حاصل از احتراق سوخت به حداقل برسد، از سنسور اکسیژن استفاده می‌شود. این لوازم یدکی موتورسیکلت ns۲۰۰ با نام سنسور لامبدا نیز شناخته می‌شود و نقشی پررنگ در بهبود راندمان موتور دارد. سنسور اکسیژن نیز مانند سایر سنسورها در این موتورسیکلت انژکتوری وظیفه دریافت و ارسال مجموعه‌ای از اطلاعات به موتورسوار را به عهده دارد؛ این اطلاعات پس از پردازش کامپیوتری برای موتورسوار به نمایش در خواهند آمد.

موتور ۳۶۰؛ فروشنده برتر انواع لوازم یدکی موتورسیکلت‌های باجاج

موتور ۳۶۰ یکی از بهترین تامین‌کنندگان لوازم یدکی موتورسیکلت‌های مختلف در ایران است که انواع لوازم یدکی را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه می‌کند. تمامی لوازم یدکی ارائه شده توسط این مجموعه اورجینال هستند و با ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای خرید انواع لوازم یدکی موتورسیکلت‌های برند باجاج از جمله ns۲۰۰ به سایت موتور ۳۶۰ مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.