نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: وزیر کشور، استانداران و فرماندارانی را انتخاب کند که دانش اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پوردهقان در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای پزشکیان! ما به تدلیل ایده‌ها، تفکرات، پاکدستی و صداقت شما در شهرها و روستاهای مختلف برای شما در زمان انتخابات تبلیغ کردیم و امروز دولت تشکیل و کابینه پیشنهادی به مجلس معرفی شده است.
وی بیان کرد: مردم، سردار اسکندر مؤمنی را به عنوان یک فرد منظم و متعهد در حوزه‌های نظامی می‌شناسند که وی در حال حاضر به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس معرفی شده است.

وی تصریح کرد: بنده ۱۸ سال در وزارت کشور خدمت کرده ام و بر اساس موارد و مشکلاتی که در وزارت کشور مشاهده کردم، لازم دانستم مواردی را به وزیر پیشنهادی کشور بگویم. اولین خواسته ما آن است که در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، متخصص، فعال، منظم و باسواد زیادی وجود دارند که به واسطه آنکه دولت‌های مختلف روی کار آمدند، این افراد را ذبح سیاسی کردند و آنان با نگاه‌های سیاسی حذف شده‌اند و بنده از سردار مؤمنی که قول داده است نگاه میانه رو و اعتدال گرایانه داشته باشد می‌خواهم که به تخصص این افراد نگاه کرده و از آنان استفاده کند.

پوردهقان ادامه داد: همچنین برخی از استانداران و دیگر سمت‌ها در بخش استانی به افرادی داده شده است که با نردبان سیاسی بالا آمده‌اند و به واسطه آنکه در ستادهای انتخاباتی شربت یا پوستر دادند، رشد کردند و مردم از غیرتخصصی بودن این افراد گله مند هستند.

وی افزود: انتظار ما از وزیر پیشنهادی کشور آن است که پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس افراد باسواد را در رأس استان‌ها بگذارد و افرادی را نگذارد که به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی باشند و با عینک سیاسی به مسائل نگاه کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین از سردار مؤمنی می‌خواهم که بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس تدابیری به کار گیرد تا تنش‌ها و مسائلی که بعضاً در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی رخ می‌دهد با ابزارهای امنیتی و انتظامی حل نشود بلکه با ابزارهای اجتماعی و فرهنگی مرتفع شود.

وی اظهار کرد: وضعیت معیشتی کارکنان وزارت کشور اصلاً مناسب نیست که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین یکی دیگر از خواسته‌های ما آناست که استانداران و فرماندارانی انتخاب شوند که یکی از دانش‌های آنان مباحث اقتصادی باشد و مبادا استاندار و فرمانداری انتخاب شود که سهم اقتصادی و معیشتی نداشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای مؤمنی! شما در هر کجا فعالیت داشتید، کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتید. ما نمایندگان مجلس در صف اول ارتباط با مردم هستیم و آماده مشورت و همکاری با شما در بخش‌های مختلف هستیم.