قم- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: الگوی مسجد محوری باید همچون الگوی مقاومت در جامعه گسترش یابد، چراکه اسلام و ایران به لحاظ محتوایی بی بهره نیست و تجربه با ارزش مقاومت را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در دومین آئین ملی تکریم فعالان مساجد در مسجد جمکران اظهار کرد: ما امروز آماج جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی هستیم و مساجد در این جنگ نقش برجسته‌ای ضمن جهاد تبیین را دارند چراکه دشمن به دنبال سد مسیر انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دشمن به لحاظ محتوا بی بهره است، ولی با غوغا سالاری و پروپاگاندا سعی بر توقف انقلاب اسلامی و تحریف دستاوردهای انقلاب و نظام را دارد.

سردار سلیمانی ابراز کرد: الگوی مسجد محوری بایستی همچون الگوی مقاومت در جامعه گسترش پیدا کند، چراکه اسلام و ایران به لحاظ محتوایی بی بهره نیست و تجربه با ارزش مقاومت را داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مساجد باید بالفعل شوند و به منصه ظهور برسند و به عنوان یک الگو در جهان بسط پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: انقلاب اسلامی یک دوره جدیدی را با محوریت مسجد آغاز کرد و این یک واقعه برجسته و مستثنی در طور تاریخ بشریت است.

سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز مساجد سراسر جهان اسلام یک شور و اشتیاق مضاعفی را در قلوب مسلمانان و جهانیان ایجاد کرده است و به یک محور نفوذ به قلب‌ها مبدل شده است.

وی تصریح کرد: امروز مساجد مرکز و محور تبدیل به مسیر جدیدی برای نفوذ اسلام بر قلب‌ها در جهان شده است و این امر در تمام اقصی نقاط جهان در حال گسترش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تحقق نظام «امام و امت» با به کارگیری ظرفیت‌ها و نقاط قوت مساجد یک امری ضروری است تا مردم سالاری دینی و تمدن نوین اسلامی محقق شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تکریم فعالان مساجد یک حرکت ملی و انقلابی است، گفت: وقتی یک ملت در یک مسیر روشن و مشخص قرار گرفت، کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند مانند ملت ایران با قرار گرفتن در مسیر انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین قدرت‌های عالم نتوانستند آن را متوقف کنند.

وی عنوان کرد: قدرت‌های شیطانی دنیا نمی‌توانند وجدان‌های بیدار شده جهانیان را متوقف کنند و اینجاست که رسالت ملت ایران در تکمیل نسخه جذاب و تمدن‌ساز جمهوری اسلامی در نظام امام و امت اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ملت ایران هم اکنون وارد مرحله تمدن‌سازی شده و در حال شکل دهی جامعه اسلامی است و ما نیز باید تلاش کنیم تا مردم سالاری اسلامی در همه جنبه‌ها با محوریت مساجد گسترش پیدا کند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی از هیچ نظام غربی تقلید نمی‌کند و مردم نیز در تحقق مردم سالاری اسلامی نقش مستقیم و تأثیر گذاری دارند و هیچ حزبی بین مردم و نظام وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند با زور و تزویر به دنبال جذب مردم هستند و آنان با سکوت در مقابل ظلم و جنایات اسرائیل در غزه هیچ شرم و حیایی ندارند.