گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه با بیان اینکه مسجد مکان هدایت، رشد و تعالی اقشار جامعه است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های معنوی، اجتماعی و فرهنگی مورد استقبال همه اقشار جامعه هستند.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد بهترین و عالی‌ترین سکوی پرواز به معنویات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: مسجد به عنوان سجده گاه مؤمنین و مومنات مورد تأکید خداوند و قرآن کریم است و در فرهنگ و آئین دین اسلام، محل عبادت، بندگی و خضوع و خشوع در پیشگاه خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مسجد مکان هدایت، رشد و تعالی اقشار جامعه است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های معنوی، اجتماعی، دینی و فرهنگی مورد استقبال همه اقشار جامعه در همه سنین هستند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مسجد در تعاریف عمومی یعنی جایگاه سجده و از منظر روایات سجده به عنوان اوج عبادت و بندگی انسان برای خدا است چنانچه تعبیر روایت این است که «السجود منتهی العبادة من بنی آدم. (بحارالانوار ج ۸۲، ص ۱۶۴۱)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه اضافه کرد: مسجد برترین و اصیل‌ترین محل برای عبادت و تقرب به ذات مقدس خداوند متعال است و در قرآن کریم بر جنبه‌های عبادی مسجد بیش از هر بعد دیگری تکیه شده است و قرآن در اینباره در سوره جن آیه ۱۸ می‌فرماید: وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً).

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمود: چون یهود و نصاری در مراکز عبادت خود به خدا شرک می‌ورزیدند، خداوند فرمود: در مساجد اسلامی با خداوند احدی را نخوانید و خدا لعنت کند کسی که به مسجد احترام نگذارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: جایگاه مساجد در اسلام از تقدس خاصی برخوردار است و مورد احترام تمام مذاهب در این دین مبین الهی است.

وی گفت: در صدر اسلام مساجد محل رفع و رجوع و حل مشکلات جامعه، خانواده، محل قضاوت و دادرسی بشمار می‌رفت.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان سنگر در تمام عرصه‌های اجتماعی از جمله مدیریت جنگ، تشییع شهدا، فراخوان‌ها، کمک‌های مردمی، محل اعزام به سوی جبهه‌ها و در رأس محل ایراد خطبه‌ها و موعظه‌ها تبدیل شد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: در شرایطی کنونی که دشمن جنگ فرهنگی را بر علیه جامعه ما به خصوص جوانان در پیش گرفته است، پایگاه‌های معنوی و، فرهنگی و اجتماعی مساجد باید هر چه بیشتر تقویت و به ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت این مکان‌های مقدس سوق داده شوند.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۳۱ مرداد هر سال (۲۱ اوت)، روز جهانی مسجد یا مساجد نامگذاری شده است.