وزیر علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد ضروری است فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت در دو بند ۱۲ و ۱۴ در آیین نامه استخدامی لحاظ و در هیئت امنای دانشگاه مصوب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: آئین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در جامعه و صنعت در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی با جامعه و صنعت در مورخ ۱۳۹۷٫۰۷٫۱۰ در وزارت علوم تحقیقات و فناوری مصوب شد.

این موضوع با تأیید و تاکید مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از استادان نخبگان و پژوهشگران در سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

همچنین این موضوع در مصوبات شورای معاونین مورخ ۱٤۰۲٫۱۱٫۲۸ به شرح ذیل آمده است:

با توجه به اهمیت فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت و تاکید و تأیید مقام معظم رهبری در این مورد لازم است در آئین نامه استخدامی و ارتقای این برنامه همچون گذشته به صورت اجباری و گلوگاهی لحاظ شود.

با عنایت به مطالب فوق و با توجه به ضرورت اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت ضروری است بندهای ذیل کمافی‌السابق در ماده ۱۲ و ۱۴ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی لحاظ و در هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مصوب شود.

ماده ۱۲

د -گذراندن یک دوره ۶ ماهه تمام وقت و یا یکساله نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفاً برای اعضایی که تاریخ شروع دوره پیمانی آنان از ابتدای سال ۱۳۹۸ وبعد از آن می‌باشد الزامی است).

ماده ۱۴

د -گذراندن یک دوره سه ماهه تمام وقت و یا ۶ ماه نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفاً برای اعضایی که تاریخ شروع رسمی آزمایشی آنان از ابتدای سال ۱۳۹۸ و بعد از آن می‌باشد، الزامی است).