تهران- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران از اتصال فاضلاب بازار تهران به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری خبر داد و گفت: این عملیات به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بشیری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان اظهار کرد: گزارش دستگاه‌های مختلف چون آب، برق از دیگر موضوعاتی است که نقشه ادامه مسیر را روشن کرده و می‌توان اقدامات بعدی در راستای اجرای انشعابات جدید اجرایی کرد، این موضوع دربحث ساماندهی اقدام مشترک دولت و شهرداری در قالب ۳ طرح ایمن سازی شبکه برق بازار، معابر و تقویت برق داخلی و اقدامات تشویقی برای مالکین در راستای ایمن سازی شبکه برق داخل بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گاز بیان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه گذشته در حوزه گاز، این شرکت ظرف ۲ هفته برنامه عملیاتی خود را در راستای اجرای کار در نقاط بررسی شده بازار تهران ارائه می‌کند و راهکارهای مطرحی را با سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی نهایی و بزودی اعلام خواهد شد، این عملیات بویژه در نقاطی که پُر ازدحام و ناایمن در بازار قلمداد شده اما امکان اجرای عملیات ایمن زیرساختی در آن وجود دارد، بسیار مهم است، در همین راستا مطالعات و برنامه‌ها در بازار انجام شده و در حال پیگیری می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران یادآور شد: در موضوع فاضلاب بازار تهران، اقدامات خوبی صورت گرفته و همچنین طراحی پروژه توسط شرکت مشاور انجام شده و بزودی عملیات اجرایی اتصال فاضلاب بازار به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری انجام خواهد شود که گزارشات بصورت هفتگی به فرمانداری تهران اعلام می‌شود و در این راستا شهرداری هم گزارشی از اقدامات دستگاه‌ها در جهت افزایش همکاری‌ها با ادارات خدمات رسان در ارتقا توان کاری در بازار تهران، ارائه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار وضعیت بازار و نقشه‌های مربوطه به اوقاف استان ارسال می‌شود تا در جهت مشارکت در افزایش ایمنی و ارتقای آن اقدامات لازم انجام شود و در ادامه پیش نویس توافقات آماده و موضوعات بازار حل و فصل شود. گفتنی است در پایان جلسه خواسته‌های بازاریان توسط هیئت امنای بازار بیان شد که در جهت ارتقا ایمن سازی بسیار مؤثر بود.