دماوند- رئیس اداره منابع طبیعی دماوند از اجرای ۵ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ اراضی ملی «سربندان» و «سیدآباد» خبر داد و گفت: چهار هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی از ید زمین خواران خارج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای ۵ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ در اراضی ملی پلاک‌های سربندان و سیدآباد خبر داد.

وی گفت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی به مساحت ۳۲۹۰ مترمربع از اراضی ملی پلاک ۹۳ اصلی موسوم به سربندان و پلاک ۱۰۰ اصلی موسوم به سیدآباد رفع تصرف شدند.

شکری افزود: این پنج فقره تبصره در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.‌

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند بیان کرد: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به احداث دیوارکشی و درختکاری کرده بودند.

شکری عنوان کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.‌

وی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.