قزوین- رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه شهروندان در قزوین نیازمند آموزش هستند گفت: بی اطلاعی مردم از مسایل حقوقی و قوانین علت اصلی ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با بیان اینکه شهروندان در قزوین نیازمند آموزش هستند اظهار کرد: بی اطلاعی مردم از مسایل حقوقی و قوانین علت اصلی ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین است.

وی افزود: با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به قوانین می توان از بروز خیلی از مشکلات حقوقی در جامعه و افزایش پرونده های قضایی جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری قزوین بیان کرد: از سوی دیگر افزایش اطلاعات حقوقی مردم به آرامش در سطح جامعه نیز کمک خواهد کرد و افراد با آرامش بیشتری زندگی می کنند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم در صورت بی اطلاعی از قوانین می توانند از مشاوره های حقوقی و ظرفیت وکلا استفاده کنند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند.

وی در پایان یادآور شد: مسوولان در پزشکی قانونی نیز باید در جهت آگاه سازی مردم نسبت به مسائل مرتبط با این سازمان تلاش کنند تا سطح آگاهی مردم افزایش یابد.