یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ۵۹۳ طرح مختلف به مناسبت هفته دولت با اعتبار بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ابوالحسینی گفت: دوم شهریورماه آغاز هفته دولت است و معمولاً دستاوردها و طرح‌های عمرانی و صنعتی و فرهنگی و اجتماعی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح ۵۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت افزود: برای این طرح‌ها بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان هزینه شده که ۳۴ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و چهار هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان از سوی بخش دولتی تأمین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر با افتتاح این طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: اکثر طرح‌ها در زمینه صنعتی، معدنی و اقتصادی است که ۶۰ درصد آنها از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی درباره مهمترین این طرح‌ها اظهار کرد: افتتاح معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یکی از این طرح‌ها است که ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی را تولید می‌کند.

ابوالحسینی از فولاد آلیاژی یک با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان دیگر طرح یاد کرد و ادامه داد: واحد تولید کنسانتره در ساغند، تولید کاغذ در اشکذر و چند واحد تولید سرامیک در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح‌های گردشگری با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی گفت: ۱۰ اقامتگاه و سفره خانه سنتی، ۱۷ بومگردی، سه مجتمع گردشگری، دو مزرعه گردشگری و دو هتل به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، سرمایه گذاری در صنعت برق مهریز و بافق را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در طرح‌های کشاورزی نیز ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ابوالحسینی از تحویل ۸۰ واحد طرح نهضت ملی در تفت، ۶۰ واحد در شاهدیه و ۱۸۵ واحد ویلایی در ابرکوه در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی خوبی نظیر مخزن فدک با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب و همچنین فاز یک رینگ آب شهری به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری می‌رسد.

وی طرح‌های نوسازی مدارس و مراکز ورزشی آموزش و پرورش را با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان خواند و تأکید کرد: مدرسه حیات طیبه ۲۴ کلاسه، یک مدرسه ۱۸ کلاسه و یک هنرستان افتتاح می‌شود و همچنین ۱۰ چمن مصنوعی و ۲۳ مدرسه بازسازی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد افزود: ۱۵ طرح شرکت توزیع برق منطقه‌ای نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان دولتی و ۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آن رینگ برق ۱۳۲ اسمالون به مروست است که پایداری برق استان یزد را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: گازرسانی ۱۱۵ میلیارد تومانی توسط شرکت گاز و همچنین ۳۰ کیلومتر بزرگراه طبس یزد معروف به طریق الرضا که در هفته دولت یا نیمه اول شهریور به بهره برداری می‌رسد.