ارزش معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در بورس ایران به بیش از 104 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوارق بهادار گفت : ارزش معاملات (خرید و فروش) سرمایه گذاران خارجی در 9 ماهه نخست امسال در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 104 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، ایوب باقر تبار افزود : تاکنون 10 کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاری حقیقی و حقوقی خارجی صادر شده است.

وی اظهار داشت : سازمان بورس و اوراق بهادار در سه ماهه سوم امسال، چهار کد سرمایه گذار خارجی (دو شخص حقیقی و دو شحص حقوقی) با سقف سرمایه‌گذاری حدود 440 میلیون دلار در بورس اوراق بهادار تهران صادر کرد.

باقرتبار افزود : سرمایه‌گذاران خارجی تا پایان آذرماه امسال، بیش از 31 میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران وارد کشور کرده اند.

وی همچنین آمادگی سازمان بورس و اوراق بهادار برای اعطای کد معاملاتی در کمتر از یک هفته برای دارندگان مجوز سرمایه‌گذاری در بورس از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوارق بهادار گفت : سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خارجی جهت خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار تهران به سهولت می توانند از طریق شرکت‌های کارگزاری اقدام کنند.