هنرمندان هشتمین «روایت راهیان» این روزها مشغول اجرای آثار برای زائران کربلا در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها هنرمندان ایرانی با زائران اربعین حسینی همراه و از عمودی به عمودی دیگر رهسپار هستند تا ارادت خود را سید و سالار شهیدان نشان دهند. این روزها «روایت راهیان» روایت هنرمندانی است که سوگواران حسینی را با آثار خود میزبانی می‌کنند و هر کدام از زاویه دید خود به قیام امام حسین (ع) و آنچه بر حضرت و خاندان مطهرش گذشت، می‌پردازند.

در این همراهی، گروه‌های تعزیه «شریفه بنت الامام الحسن (ع)» به سرپرستی و کارگردانی سید حسن موسوی خلفی، گروه تعزیه «هیأت محبین اهل بیت» به سرپرستی و کارگردانی حسن سواری، گروه تعزیه «قمر بنی هاشم» به سرپرستی‌ و کارگردانی ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه «جنت الحسین (ع)» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی به ۲ زبان فارسی و عربی به اجرای مجالس خود می‌پردازند.

گروه نمایش خیابانی «الغدیر» به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی با ۲ نمایش عربی و گروه نمایش خیابانی «سایه» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی با یک نمایش عربی در این همایش بین‌المللی و مردمی حضور دارند.

گروه سرود «خدام الزهرا (س)» به سرپرستی جواد ناصری و گروه سنج و دمام به سرپرستی حجت‌اله احمدبیگی نیز در هشتمین «روایت راهیان» به اجرای برنامه می‌پردازند.

هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در حال برگزاری است.