اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل جلسه هماهنگی برای رفع مشکلات ناشی از قطعی‌های برق بدون برنامه مشترکان در بخش خانگی، صنایع و کشاورزی خبرداد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این جلسه عصر امروز با حضور مسوؤلان شرکت‌های برق، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، پلیس راهور و تعدادی از صاحبان صنایع تشکیل شد.

وی ادامه داد: به علت شرایط ناترازی انرژی طی ۲ هفته اخیر قطعی‌های برق بدون اطلاع و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در بخش‌های خانگی، صنفی، کشاورزی و صنعتی اعمال و باعث بروز خسارت به مشترکان برق شده است.

۲۲۳ حادثه محبوس شدگی در آسانسور بر اثر قطع برق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر قطعی‌های برق بدون برنامه ۲۲۳ مورد حادثه محبوس شدن افراد در آسانسورها طی ۲ هفته گذشته تاکنون اتفاق افتاد.

شیشه فروش، ایجاد اختلال ترافیکی در چهار راه‌ها به علت قطع برق چراغ‌های راهنمایی، بروز خسارت به واحدهای دام و طیور، گلخانه‌های کشاورزی و مزارع پرورش ماهی، آسیب دیدن وسایل الکترونیکی و برقی منازل و نیز خسارات وارده در بخش صنوف، واحدهای نانوایی و مواد غذایی و نیز اراضی کشاورزی و باغات به علت تأخیر در زمان آب دهی بر اثر قطع برق چاه‌ها و بروز خسارات در واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی و شبکه‌های برق و ترانس‌ها به دلیل قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی از اثرات قطعی‌های برق بدون اطلاع طی دو هفته اخیر برشمرد.

وی ابراز داشت: در جلسه عصر امروز مدیریت بحران استان تاکید شد در صورت تداوم ناترازی انرژی هرگونه اعمال محدودیت جدید برق برای واحدهای تولیدی وصنعتی و شهرک‌های صنعتی بایستی با هماهنگی صاحبان صنایع صورت پذیرد و اقدام لازم توسط دیسپاچینگ برق کشوری و شرکت توانیر جهت ابلاغ برنامه قبل از اعمال هرگونه محدودیت و قطعی برق در بخش‌های تجاری، کشاورزی و خانگی صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث لازم است وزارت نیرو قبل از قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی وزارت نیرو با تنظیم جداول قطع برق هماهنگی قبلی با مشترکین برق در این رابطه اعمال کند.

شیشه فروش افزود: پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از تثبیت دما، وزش تند باد و بارش‌های پراکنده تا اواخر هفته در مناطق غرب و جنوب استان بوده که امید است با کاهش تدریجی دما از شرایط ناترازی انرژی موجود کاسته شود.