گناوه- همزمان با اربعین حسینی، «همایش پیاده روی اربعین» با حضور هیئت‌ها مذهبی و دسته‌های عزاداری دلدادگان حسینی از گلزار مطهر شهدا تا یادمان شهدای گمنام گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «همایش پیاده روی اربعین» از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر یکشنبه آغاز شد و هیئت‌ها مذهبی، دسته‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم مؤمن و متدین گناوه با شرکت در این همایش، در طول مسیر با عزاداری و در دست داشتن پرچم‌ها و علم‌های عزا، مسیر پیاده روی از گلزار مطهر شهدا تا یادمان شهدای گمنام را طی کردند.

موکب‌های پذیرایی در طول مسیر و در محل یادمان شهدا گمنام برپا شد و از عزاداران پذیرایی کردند.

در پایان پیاده روی عزاداران حسینی با تجمع در محل یادمان مطهر شهدای گمنام همراه با مداحی مداحان اهل بیت (ع) به سینه زنی و عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای حضرت پرداختند.

به همین مناسبت آئین‌های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای شهرستان در حال برگزاری است.

همچنین برنامه‌های عزاداری هیئت‌ها و مساجد و اماکن مقدس در سراسر شهرستان گناوه در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر تدارک دیده شده است که با حضور عاشقان خاندان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.