شیراز-مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور ۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از این استان با هدف تثبیت بازار محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه سلیمی با بیان اینکه با صدور مجوزهای مذکور ۲۷ هزار و ۴۲۹ تن محصول با هدف صادرات بارگیری و حمل شده است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصولات تولیدی کشاورزان و به تبع؛ ضرر و زیان تولید کنندگان بوده است.

این مقام مسئول با تشریح اینکه محصولات صادر شده شامل گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است، ادامه داد: در مدت مورد نظر ۱۰۳۸ محموله گوجه فرنگی به وزن ۲۱ هزار و ۱۹۵ تن، ۲۴۸ محموله پیاز به وزن چهار هزار و ۶۷۲ تن و ۸۴ محموله سیب زمینی به وزن هزار و ۵۶۲ تن بارگیری و حمل شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه این محصولات عمدتاً از طریق بنادر لنگه، شهید باهنر، شهید رجایی، بندر عباس، خرمشهر و جاسک صادر شده است، افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر مقاصد اصلی صادراتی محصولات سبزی و صیفی استان فارس بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال گذشته بالغ بر چهار میلیون تن سبزی و صیفی از ایران اسلامی به بازارهای خارج از کشور صادر شده است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولید کنندگان استان فارس، سهم صادرات محصولات این استان را افزایش دهیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محدودیت منابع آب این استان را یادآوری کرد و افزود: این موضوع از اصلی‌ترین دلایل اجرای طرح الگوی کشت است؛ کشاورزان عزیز ضمن رعایت الگوی کشت می‌بایست به بالا بردن بهره‌وری آب از هر واحد آن نیز توجه داشته باشند.