مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به اینکه تا پایان روز گذشته، ۲۴۷ هزار زائر کماکان در کشور عراق حضور دارند، گفت: براساس آمار ۱۹۷ هزار زائر غیر ایرانی هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین از مرزهای شش‌گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از ابتدای طرح اربعین، روز ۱۶ مردادماه تا پایان روز گذشته (سه‌شنبه، هفتم شهریورماه) سه میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۳۰ نفر زائر از مرزهای زمینی کشور خارج شدند و ۳ و ۸۹ هزار و ۵۵۸ نفر از مرزهای زمینی به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: در خصوص آمار میزان خروج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش و در مسیر ورود به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا بدین لحظه ۷ درصد کاهش، تردد زمینی گزارش شده است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در مسیر ورود به کشور ۹۵ درصد زائران ایرانی و ۵ درصد غیر ایرانی بودند که به ترتیب ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۱۴۱ نفر زائر ایرانی و ۵۵۰ هزار و ۴۱۷ هزار نفر نیز زائر غیر ایرانی به کشور بازگشتند و زائران اتباع به ترتیب مرزهای شلمچه، مهران، چذابه، باشماق، تمرچین و خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران یکی از مهم‌ترین مرزها در ایام اربعین به شمار می‌رود، افزود: تا پایان روز گذشته ۱۱۶ هزار زائر وارد کشور شدند که ۵۰ درصد زائران ایرانی برای ورود به کشور مرز مهران را انتخاب کردند و پس‌از آن مرز شلمچه ۲۶ درصد، خسروی ۱۴ درصد، چذابه ۸ درصد، باشماق و تمرچین هر کدام با سهم یک درصدی در انتخاب‌های بعدی زائرین قرار گرفته است.

‌محرابی‌نیا در پایان گفت: تا پایان روز گذشته، ۲۴۷ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی کماکان در کشور عراق حضور دارد که بر اساس آخرین آمار ۱۹۷ هزار زائر اتباع هستند که تا پایان ماه صفر، سفر زیارتی آنها همچنان ادامه خواهد داشت.