بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی از جذب ۷۵.۶ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: میزان جذب خراسان جنوبی ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر مرتضی ذاکریان پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال خراسان جنوبی اظهارکرد: تا کنون از محل اعتبارات نقدی ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و محل اسناد خزانه دو هزار و ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال تسهیلات تخصیصی استان ۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال به ۷۸۰ طرح مصوب و معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال طرح کمیته استانی تبصره ۱۸ استان مصوب شده است، گفت: از طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها تا کنون ۶ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال طرح‌ها برگشت خورده است.

وی از جذب ۷۵.۶ درصدی تسهیلات تخصیصی به استان تا پایان مرداد ماه خبر داد و افزود: میانگین جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در کشور ۶۳ درصد اعلام شده که خراسان جنوبی ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشور پرداختی تسهیلات را داشته است.