بجنورد _ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ۴۸ درصد از پست‌های سازمانی ۱۰۱ اداره و دستگاه اجرایی استانی و ملی استان خالی است.

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر این اساس ادارات ملی و استانی خراسان شمالی تعداد ۹۳۲۰ پست خالی و بلاتصدی دارند.

وی در ادامه افزود: ۲۳ دستگاه اجرایی خراسان شمالی که بودجه استانی دارند هم ۱۲۹۲ پست خالی دارند و بر این اساس از ۳۹۷۵ پست سازمانی این ادارات، ۳۳ درصد خالی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: جذب نیرو برای پست‌های خالی با برگزاری آزمون‌های استخدامی انجام می‌شود که در سال گذشته ۹ آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که جذب نیرو در مرحله مصاحبه و گزینش است و این افراد در نیمه دوم امسال در ادارات و سازمان‌ها جذب می‌شوند.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۷۳۶ مجوز استخدام برای دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی گرفته شده است.

وی درباره نیروهای قراردادی در دستگاه‌های اجرای خراسان شمالی گفت: در ۲۳ دستگاه که بودجه استانی دارند، ۴۲۱ نفر نیروی قرارداد کار معین، ۱۴۹ نفر نیروی قرارداد موقت و ۱۴ نفر نیروی قرارداد دائم مشغول به خدمت هستند.

بهزادفر در ادامه گفت: در مجموع در ۱۰۱ دستگاه و اداره خراسان شمالی ۱۸۲۴ نفر نیروی قرارداد کار معین، ۳۲۴۹ نفر قرارداد موقت و ۱۰۶۴ نفر قرارداد دائم به کار گرفته شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر صیانت از نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و صیانت از نیروی انسانی سرلوحه اقدامات سازمان برنامه و بودجه است و در این زمینه در این استان نیز برنامه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی پیگیری شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در قالب ۹۸ دوره آموزشی در خراسان شمالی برگزار شد.