بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: به لحاظ دمایی ادامه روند کاهشی دما برای امروز در استان پیش بینی می‌شو وکاهش محسوس و هوای خنکی بر استان حاکم می شود.

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مرز شرقی وقوع طوفان گرد و خاک در طی این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی یادآور شد: برای روزهای جمعه و شنبه موقتاً شرایط جوی به نسبت پایدار خواهد بود و از روز یکشنبه مجدداً بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

زارعی با بیان اینکه به لحاظ دمایی ادامه روند کاهشی دما برای امروز در استان پیش بینی می‌شود، گفت: کاهش محسوس و هوای خنکی بر استان حاکم بوده و بین ۵ تا ۷ درجه کاهش دما در استان انتظار می‌رود.

وی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مینیموم دما در سربیشه اتفاق افتاده و حداقل دما در سربیشه به ۱۵ درجه سلسیوس رسید و دهسلم با حداکثر دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی افزود: نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۳۷ و ۱۷ درجه ثبت شد و امروز انتظار می‌رود حداکثر دما در بیرجند به ۳۰ درجه برسد ضمن اینکه دمای فعلی بیرجند ۲۰ درجه سلسیوس که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.