بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماه سال جاری را بیش از چهار میلیون و ۸۷۱ هزار تُن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در مجموع ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۷۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۲۱۸ تن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۵۲ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری در خصوص عملکرد این بنادر در حوزه صادرات نیز گفت: در این بازه زمانی دو میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا به مقصد کشورهای هدف صادر شد.

به گفته سالاری؛ از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۳۳۱ تن آن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۱۹ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.‌

وی گفت: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۹۳۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب جابه‌جا شد.

مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: از این میزان بنادر با کاپوتاژ یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۷۹ تن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۱۳ درصدی و کاپوتاژ ۶۹۸ هزار و ۱۵۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی روزهای پر رونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.