رئیس کل دادگستری استان قزوین از برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت خودرویی «رضایت خودروی طراوت نوین» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان تاکستان با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، نماینده مردم تاکستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان قضائی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری کل استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه تجلی حکومت در جامعه با قوه قضائیه و قضاوت آنقدر عظیم است که تعابیر خاصی در باب آن ذکر شده است، گفت: قضات باید در امر قضاوت بسیار دقت کنند و شأن این جایگاه را حفظ کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان موضوع مطالبات مردم از شرکت‌های خودرویی است که امیدوارم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت، اظهار کرد: با درایت رهبری بعد از شهادت ریاست جمهوری امور کشور بدون هیچ خللی تا اتمام فرایند انتخابات ادامه داشت.

وی بیان کرد: اجرای عدالت و قانون‌گرایی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است که بخشی اعظمی از آن توسط قوه قضائیه که ضامن عدالت است محقق می‌شود و بخشی از آن نیز بر عهده سایر قواست و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این مهم پای کار باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: مأموریت اصلی اجرای عدالت با قوه قضائیه بوده و برای ما افتخار است که در دستگاه قضائی باشیم و دنبال عدالت بگردیم. البته باید مردم نیز در این زمینه حاکمیت را همراهی کنند.

دادگاه شرکت خودرویی «رضایت خودروی طراوت نوین» علنی برگزار می‌شود

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما که وقت ما را به صورت شبانه‌روزی گرفته موضوع شرکت‌های خودرویی است که برای مردم رنج و درد به همراه داشته است و ما باید به عنوان حاکمیت پاسخگوی این معضل باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا ادامه داد: مهم‌ترین اقداماتی که با همراهی مردم و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت شناسایی اموال این اشخاص و شرکت بود.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر در شهرستان تاکستان سرمایه‌گذاری کرده بودند که تاکنون ۱۰ هزار نفر از آنان شکایت کیفری و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز شکایت حقوقی در مراجع ثبت کرده‌اند و بیش از ۴ هزار نفر نیز مطالبات خود را از این شرکت دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: پرداخت مطالبات مردم و رسیدگی به این تخلف و برخورد با متهمین پرونده خواسته مردم و مهم‌ترین اولویت دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین»، گفت: در راستای جلوگیری از تردد شکات به مرکز کشور و تسریع در رسیدگی به پرونده مجوز برگزاری دادگاه در مرکز استان توسط ریاست قوه قضائیه صادر شده است و منتظر وصول ابلاغ‌های صادره هستیم تا جلسه رسیدگی به این پرونده به صورت علنی با حضور شکات برگزار گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع یک درسی برای استان شد تا در آینده فریب این شرکت‌ها را نخوریم و با هوشیاری با شرکت‌هایی که قصد برهم زدن آرامش جامعه را دارند برخورد کنیم.

در پایان از خدمات علی سلطانی تجلیل و روح‌اله اکبری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تاکستان معرفی شد.