سقز_سایت فرآوری تولید بذر شهرستان سقز با حضور جمعی از مسؤولان استان کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد تولید و فرآوری بذر سقز در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و زیربنای ۱۶ هزار مترمربع ظهر یکشنبه با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان استان افتتاح شد.

این واحد تولیدی برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ظرفیت این واحد تولیدی ۱۲ هزار تن است و این واحد با ۴۵۰ میلیارد ریال آورده متقاضی به بهره برداری رسیده است.

کسب رتبه برتر تولید گندم دیم کشور در کردستنان

استاندار کردستان در آئین افتتاح این طرح به اقدامات اثربخش دولت و بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان امسال برای دومین سال متوالی رتبه برتر تولید گندم دیم و رتبه دوم خرید تضمینی گندم را در کشور به خود اختصاص داده است.

اسماعیل زارعی کوشا خاطرنشان کرد: حمایت از گندمکاران و تولید بذر در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سیلو استان در ابتدای دولت سیزدهم ۶۰۰ هزار تن بود، اذعان کرد: در حال حاضر ظرفیت سیلو در کردستان به یک میلیون تن رسیده است.

استاندار کردستان از افزایش ۳.۵ برابری ظرفیت سردخانه‌ای استان طی سه سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: این امر بیانگر انسجام مدیریتی و حمایت دولت از بخش خصوصی است.

محسن بیگلری رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این

آئین افزایش اشتغال و توسعه و افزایش واحدهای تولیدی بزرگ می‌تواند زمینه کاهش کولبری و اشتغال مردم این استان را فراهم کند.

یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کردستان خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز به میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان پرداخت و گفت: از چهارم تیرماه یعنی ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

پیمان اسکندری خاطرنشان کرد: امسال دومین سال متوالی است که شاهد رشد مستمر در تولید گندم هستیم که بیانگر پایداری تولید بذر است.

وی ظرفیت فرآوری و تولید بذر استان را ۴۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ سایت شامل هفت سایت دولتی و هفت مورد خصوصی در استان به تولید بذر اصلاح شده می‌پردازند.