مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانهای خراسان رضوی گفت: نماز فریضه ای الهی است که در زندانهای این استان با نگاه ویژه و هدفنمند دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد قهرمانی، عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندانهای خراسان رضوی افزود: اگر در زندانها جایی باقی مانده است که نماز جماعت اقامه نمی شود، باید هر چه سریعتر برای تامین ائمه جماعات اقدام شود.

وی جذب روحانیون جوان و خوشفکر را از اهداف مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر ورودی زندانها سنین 25 تا 35 ساله هستند، باید شخص روحانی با روحیات مددجویان آشنایی کافی داشته باشد و برای نمازگزاران مددجو احکام عقیدتی و اخلاقی را بیان کند.

قهرمانی در خصوص ستاد اقامه نماز بیان داشت: این ستاد باید در تمام شهرستانها برنامه ریزی کاربردی و اجرایی داشته و امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین امور قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص سیستم اداری نیست بلکه تمام پرسنل باید در این جهت تلاش کنند و از نکات کوچک و ظریفی همچون استفاده صحیح و یا اسراف در استفاده از بیت المال به آسانی صرف نظر نکنند.

در ادامه این جلسه، رئیس ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر زندانهای خراسان رضوی نیز گزارشی از فعالیتهای شش ماهه این ستاد در زندانهای استان ارائه داد.

حجت الاسلام رضایی افزود: در کل زندانهای استان، 40 نفر روحانی داریم و در سطح زندانهای استان یک هزار و 550 متر نمازخانه وجود دارد و در آنها اقامه نماز جماعت در سه نوبت برپاست.

وی خاطر نشان کرد: از 21 مصوبه جلسات ابتدایی این ستاد در سال جاری، 16 مصوبه هم اکنون اجرا شده است و دیگر مصوبات نیز در دست اقدام هستند.

جذب روحانی جهت بندهای فنی حرفه ای و قرنطینه و مرکز آموزش منطقه 6، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه دبیران ستاد اقامه نماز، شرکت روسا و مدیران در نمازهای جماعت، تشویق در امر نماز، برگزاری کلاسهای احکام ویژه پرسنل و ... از موارد پیشنهادی و مصوب در چهارمین جلسه ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندانهای خراسان رضوی بود.