یزد- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یزد نگین درخشان ایران است، گفت: مراسم سنتی عزاداری در استان یزد تحسین برانگیز و در کشور زبانزد است.

سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه حضور در مراسم عزاداری عباسیه روستای توت اردکان یزد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ذکر مراسم‌های سنتی و عزاداری‌های مردم استان یزد را شنیده بودم و به همین دلیل در اولین سفر شهرستانی، در مراسم توت اردکان یزد حضور یافتم تا در این دریای خروشان عشق و علاقه به اهل بیت (ع) قطره‌ای باشم و فیض ببرم.

وی ادامه داد: به مردم بزرگ و با فضیلت استان یزد سلام می گویم و قدردان هستم چون مراسم‌های برگزار شده در این دیار نه تنها در کشور بلکه در جان زبانزد است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: یزد نگین درخشان ایران و عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در این دیار بی نظیر است.

صالحی امیری افزود: در جلسه صبح فردا که در محل استانداری یزد برگزار می‌شود، در مورد تأمین بخشی از زیر ساخت‌های گردشگری و میراثی استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از رسانه‌های استان گفت: جریان رسانه‌ای در این استان بسیار قوی است و از همه خبرنگاران، رسانه‌ها و کسانی که تلاش می‌کنند صدای دولت به مردم برسد، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه ضمن سفر به شهرستان مهریز، از سایت باغ جهانی پهلوانپور بازدید و در مراسم عزاداری مردم این شهرستان به مناسبت شهادت امام رضا (ع) شرکت می‌کند.