سنندج-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: اولین جشنواره رسانه و اعتیاد در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدپناه صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: نخستین جشنواره اعتیاد و رسانه به منظور فراگیر کردن مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از این معضل اجتماعی در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با همکاری رسانه‌ها برگزار خواهد شد گامی برای مردمی‌کردن مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند و در این راستا نقش این سازمان‌ها در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و مبارزه با قاچاق سازمان یافته یکی از محورهای این جشنواره است.

محمدپناه به دیگر محورهای این جشنواره پرداخت و یادآور شد: پیشگیری از اعتیاد، مقابله با مواد مخدر، درمان اعتیاد، فرهنگ‌سازی و گفت‌وگو محورکردن مقابله با مواد مخدر و اعتیاد، نیز سایر محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

وی بخش‌های جشنواره اعتیاد و رسانه کردستان را «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «فیلم خبری و مستند»، «عکس»، «موشن‌گرافیک» و «تیتر» برشمرد و اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند در هر بخش سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اضافه کرد: شرکت در تمام بخش‌های این رویداد رسانه‌ای آزاد است.

وی با بیان اینکه آثار این رویداد باید از یکم شهریور جاری تا ۲۹ اسفند ماه امسال در یکی از نشریات سراسری، استانی، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری منتشر شده باشد.

محمدپناه گفت: خبرنگاران متقاضی شرکت در این جشنواره رسانه‌ای می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در سنندج بلوار جانبازان، سایت اداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و یا از طریق پیام‌رسان‌های «ایتا»، «بله»، «روبیکا» و «تلگرام» به شماره ۰۹۱۸۳۷۳۰۹۶۰ ارسال کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان فرصت ارسال آثار به جشنواره را تا پایان سال جاری عنوان کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره در فروردین ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

به گفته محمدپناه به صاحبان رتبه‌های اول تا سوم هر بخش، تندیس جشنواره (فقط رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.