رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه بر لزوم همکاری و همراهی علما و نهادهای دینی جهان اسلام برای دفاع از غزه و مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز سه شنبه ۱۴ شهریور در دیدار با پروفسور علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به وضعیت اسفناک نوار غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: اگرچه روزهای سختی را به عنوان امت اسلامی در حال گذراندن هستیم اما مساله غزه به رغم تمام مرارت‌های خود نتایجی نیز به همراه داشته است و اتحادی که امروز در جهان اسلام در موضوع فلسطین می‌بینیم هیچگاه وجود نداشته است و به رغم بعضی کم کاری‌های دولت‌های اسلامی شاهد آن هستیم که ملت‌های مسلمان یک حس اتحاد و همراهی و همدلی با یکدیگر را تجربه می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه یکی از نتایج مسئله غزه موضوع کمرنگ شدن اختلافات گفتمانی بود افزود: این حادثه نشان داد که به رغم تمام تبلیغات و اتهامات واهی و منفی‌ای که علیه جمهوری اسلامی در جنگ غزه از سوی دشمنان زده می‌شد شاهد این بود که کشورمان فارغ از اعتقادات و وابستگی‌های مذهبی گروه‌های مختلف به حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین پرداخته است.

ایمانی پور با اشاره به اینکه شاهد افزایش سرعت تحولات در جهان اسلام هستیم خاطرنشان کرد: همین تحول نیز باعث می‌شود که علمای مسلمان مسئولیتی دوچندان بر عهده داشته باشند شرایط موجود نشان دهنده ضرورت همگرایی مسلمانان است و این مهم نیز راهبری علما را اقتضا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه جنگ غزه نه تنها بیداری اسلامی که یک بیداری بشری در جهان رخ داده است و نظام حاکم لیبرال دموکراسی غربی با یک بحران ساختاری مواجه شده است افزود: تمام انسان‌ها متوجه استانداردهای دوگانه نظام نئولیبرال غرب شده‌اند و در مقابل امروز مسلمانان از یک تمدن نوین اسلامی صحبت می‌کنند و لذا ما را به سمت لزوم گفتگو در مورد آینده جایگاه اسلام در تمدن بشری سوق می‌دهد و این موضوع را تبدیل به امری حیاتی می‌کند.

پروفسور علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه نیز در این دیدار ضمن بیان تسلیت خود به دلیل شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراهش با تأیید بیانات حجت الاسلام ایمانی پور گفت: نسل کشی امروز در غزه بیش از آنکه حاصل قدرت دشمنان باشد نتیجه ضعف و انشقاق مسلمانان است. ما به عنوان سازمان دیانت ضمن تاکید بر حساسیت‌های دینی مؤمنین خواستار تحریم اسرائیل و تحریم محصولات اسرائیلی شده‌ایم و این سیاست را ادامه خواهیم داد و تا جای ممکن از آن فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس سازمان دیانت با تاکید بر اینکه مساله فهم اهمیت راهبردی اتحاد اسلامی موضوعی حیاتی برای امت اسلامی است گفت: ما در همین راستا معتقدیم که آموزش‌های دینی برای جوانان باید مبتنی بر مسئله وحدت و اتحاد اسلامی باشد تا بدین صورت تربیت دینی جوانان تربیت با فهم اهمیت وحدت اسلامی باشد. همچنین در حوزه‌های اقتصادی سیاسی و دینی نیز اجازه تفرقه نباید داد و بایستی که به سمت تجمیع نیروهای خود در جهان اسلام حرکت کنیم.

در ادامه این دیدار، دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها و گفتگوهای فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.