نخستین اجرای تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سواحل دریای خزر، از ساحل شهر ساری در استان مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «زندگی در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی از روز ۱۵ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در سواحل دریای خزر به همراه ویژه برنامه‌های قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و مسابقه با اجرای علی‌اصغر ساقی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و در امتداد طرح سالم‌سازی دریا اجرا می‌شود.

این نمایش با موضوع حفاظت از محیط زیست و دوستی با طبیعت است که هنرمندان این گروه نمایشی با زبان هنر به اهمیت حفظ و صیانت از محیط ‌زیست، به‌ویژه در رودخانه، دریا و اقیانوس‌ها می‌پردازند.

تماشاخانه سیار کانون با ۱۵ اجرا در ۹ نقطه ساحلی شهرستان‌های ساری، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، چالوس، نوشهر، تنکابن و رامسر ازسوی هنرمندان و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان امور اجتماعی کشور به ارایه خدمات فرهنگی هنری می‌پردازد.

یادآوری می‌شود تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری، تریلی نمایشی است که مجهز به امکانات صحنه نمایش، صدا و تصویر و... است که با حضور گروه‌های نمایشی به منظور ایجاد نشاط و شادی برای بچه‌های ایران به فعالیت فرهنگی هنری می‌پردازد.

این تماشاخانه از ۲۳ تا ۲۷ شهریور نیز در استان گیلان به اجراهای خود ادامه می‌دهد.