اراک- گروه‌های برتر دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئولان استان مرکزی در اراک معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر دوشنبه از میان ۱۳ گروه حاضر در رقابت‌ها، ظهر دوشنبه، ۳ گروه توسط هیئت داوران برگزیده و یک گروه نیز در قالب منتخب آرای مردم در این جشنواره معرفی شدند.

گروه سرود کرمان با عنوان «بازی‌های محله» رتبه نخست و رتبه دوم به صورت مشترک به گروه سرود، «دهکرد» از چهارمحال و بختیاری و گروه سرود «ایران من» از استان گلستان معرفی شدند.

گروه سرود «جان جانان» از استان زنجان نیز رتبه سوم این جشنواره را کسب کرد.

گروه سرود سیستان و بلوچستان هم با ۷۱۷۸ رأی، به عنوان منتخب آرای مردم در این جشنواره، معرفی شد.

بر اساس تقویم و برنامه تنظیم شده، نخستین روز رقابت دومین دوره جشنواره ملی سرود آفرینش «نغمه های روشن فردا) در حوزه‌های مختلف به شهر زیر برگزار شد.

در حوزه سرود:

ایران من (گلستان-پسران)؛ بازی‌های محلی (کرمان- دختران)؛ مرغ آمین (استان مرکزی- دختران)؛ دنیای قشنگ (یزد-دختران).

در حوزه اجرای موسیقی– کودکان عروسک گردانی:

خلیج فارس (هرمزگان_ پسران)؛ قالی بافی (کرمان– دختران)؛ ایران زمین (قزوین– دختران)؛ عهد و پیمان (چهارمحال و بختیاری– دختران)؛ آیه‌ی گیلانه (گیلان ۸– دختران)؛ خوشاغریاردهکرد (چهارمحال و بختیاری– دختران)؛ جان جانان (زنجان– دختران)؛ غم سیستون (سیستان و بلوچستان– دختران) و خاک مهر آئین (قم– پسران) در روز اول دومین جشنواره ملی سرود آفرینش (نغمه‌های روشن فردا) به رقابت پرداختند.

همچنین داوری این جشنواره بر عهده سید جواد هاشمی، شهروز حقی و بهرام دهقان یار بود.